פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
סודקות את תקרת הזכוכית 'סודקות את תקרת הזכוכית'- מקומות ראשונים לנבחרות נתניה סודקות את תקרת הזכוכית

מקומות ראשונים לנבחרות נתניה בתחרות בניית האתרים של תוכנית 'סודקות את תקרת הזכוכית'

סודקות את תקרת הזכוכית 

חברי נבחרת בית ספר ש"י עגנון שהקימו אתר על מירה בן ארי זכו במקום הראשון הארצי בתחרות בניית האתרים בנושא ‘נשים פורצות דרך’ של תוכנית ‘סודקות את תקרת הזכוכית’. חברי נבחרת בית ספר תמר אריאל זכו בתחרות האזורית שהתקיימה בסוף השבוע

אירוע הגמר התקיים במתחם פארק העסקים עזריאלי חולון בהנחיית אתי גולן מחברת F5 שגם תרמה את פרסי הזכייה ובהשתתפות המדליסטית האולימפית ירדן ג’רבי.
נויה הדר וליבי ברגר מכיתה ח’ בבית ספר ש"י עגנון הן הזוכות בתחרות הארצית, בליווי המורה דליה אביהו והמנטורית סמדר הר נב. הן הקימו אתר על מירה בן ארי, שהייתה אלחוטנית צעירה במלחמת העצמאות ונמנתה עם הנצורים בקיבוץ ניצנים. בן ארי התנדבה להישאר בקיבוץ ולהילחם גם לאחר שפונו מהקיבוץ הנשים והילדים ובהם בנה דני. היא נהרגה ביוני 48 בידי קצין מצרי.
“בחרנו לעשות את האתר על מירה בן ארי דווקא כי היא לא מוכרת בקרב הנוער", הן מספרות. “ היא גיבורה צבאית, מישהי שמביאה כבוד למדינה שלנו. הקמנו אתר צבעוני, נגיש, מלא בתוכן ובהעשרת מידע על מירה ועל משפחתה. בנה של מירה, דני, ואשתו רוני עזרו לנו בהקמת האתר וזה היה מאוד מרגש.
"אנחנו עדיין בהלם שזכינו, מתרגשות מאוד. גאות בעבודה הקשה שעשינו. יש עוד כל כך הרבה דברים שנרצה לעשות כדי להפיץ את מירה והמסר שלה. החוויה הזו הייתה משהו בלתי נשכח".

הישג נוסף לעיר נתניה בתחרות: אמילי קיי, נויה חורי, נועם חליבה, אודל אמור ושני סבג מבית ספר תמר אריאל הן הזוכות בתחרות האזורית. הבנות, בליווי הרכזת שרה נחייסי והמתנדבת מיכל כרמל, הקימו אתר על אשת התקשורת פאולה רוזנברג. “בחרנו בה כי היה לנו מאוד חשוב לעורר מודעות לדימוי גוף חיובי. פאולה הולכת נגד הזרם, עומדת על שלה ונותנת מעצמה כל כך הרבה בשביל לגרום לאחרות להרגיש טוב עם עצמן. התרגשנו מאוד לזכות. אנחנו שמחות וגאות".

המשתתפות בתחרות הן נערות בכיתה ח' מ-33 בתי ספר ברחבי הארץ המשתתפות בתוכנית 'סודקות' להעצמה מגדרית ומצוינות חינוכית במקצועות המדעים, הטכנולוגיה והמתמטיקה. במהלך השנה התלמידות זכו לליווי מקצועי על ידי נשים מצליחות בתחומים שונים שתרמו מזמנן, ביניהן אתי גולן מחברת F5. התלמידות הקימו אתר אינטרנט המוקדש לאישה פורצת דרך לבחירתן. בכל בית ספר בחרו נבחרת אחת שתייצג אותם באירוע הגמר. האתרים עליהן עבדו המשתתפות השנה יתווספו לאתר אינטרנט ייעודי המרכז את עשרות אתרי אינטרנט שנוצרו על ידי משתתפות התוכנית במהלך השנים שעברו.

הילה לוי מנהלת תוכנית 'סודקות את תקרת הזכוכית': "תחרות האתרים מעצימה נערות משתי בחינות עיקריות. ראשית, מבחינה טכנולוגית, הנערות לומדות לבנות תוך זמן קצר אתר אינטרנט מקצועי. יכולת שחושפת אותן לתחום המחשבים ותוכל לשמש אותן בעתיד. שנית, מבחינה מגדרית, הנערות מקדישות את האתר לנשים פורצות דרך כאשר הן מלוות על ידי נשים שהן עצמן מודל מעורר השראה. המסר שלנו - גם את יכולה. את יכולה להגיע לכל מקום אליו את שואפת. כל הכבוד לנבחרות שזכו בתחרות ולכל הנערות שהשתתפו בתהליך ובתחרות".