פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
פרלמנט הילדים שומעים את קולם של הילדים פרלמנט הילדים | צילום: רן אליהו

נציגי פרלמנט הילדים העירוני של החינוך היסודי בנתניה, הפועל בשיתוף תוכנית קרב, נפגשו השבוע עם בעלי תפקידים בעירית נתניה, במטרה לקדם מרחב עירוני מותאם לילדים. ד"ר אביטל לאופר, הממונה על החינוך: "כך שומעים את קולם של הילדים ורואים בהם אזרחים של היום ולא רק של המחר"

ביום ראשון השבוע, התכנסה ועדת ההיגוי של פרלמנט הילדים של החינוך היסודי בנתניה.

לדבריו של תום קשת, רכז ישובי בתוכנית קרב, מטרות המפגש היו חשיפה בפני מקבלי ההחלטות בעיר את ילדי הפרלמנט במטרה לקדם שיתופי פעולה ו"להעמיק את מעורבותם של הילדים בקבלת החלטות בנושאים הקשורים לחייהם. כמו כן לשמוע את נקודת מבטם של הילדים, לקדם תהליכים מובנים של התייעצות עם ילדים, ליצור חיבורים המאפשרים המשך עבודה משותפת בין מקבלי ההחלטות והילדים וכן לקדם תרבות של שמיעה והאזנה לילדים בעיר".

במהלך הפגישה הציגו ילדי הפרלמנט את צרכיהם השונים של ילדי העיר, כפי שעלו מסקר שערכו במגוון נושאים: יותר מקומות בילוי ופנאי לילדים, שבילי אופניים ורולר בליידס וכן שמירה על הסביבה ותרומה לקהילה.
בתוך כך הציעו נציגי הילדים להקים "קפה ספריה" לילדים, חוגי רכיבה על אופניים וחוגי ספורט, שיאפשרו ליותר ילדים לעסוק בפעילות גופנית. כמו כן הציעו להקים פינות חי בבתי הספר וכן מרכזי למידה לתלמידים הזקוקים לעזרה בשיעורי בית, שיופעלו על ידי מתנדבים.

בתום הדיון ציינה ד"ר אביטל לאופר כי היא שמחה לראות שהילדים לא רק מסתפקים בהצגת הבעיות, אלא אף מציעים פתרונות ורעיונות למענים, כאשר בהמשך היא מצפה לראות צוותי עבודה משותפים לנציגי פרלמנט הילדים ולבעלי תפקידים בעירייה, שיקדמו תהליכי התייעצות עם ילדים ובדיקה כיצד ניתן לתת מענה לצרכים שהעלו.