פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
שלום כרמי, יקיר החינוך הדתי יקיר החינוך הדתי שלום כרמי, יקיר החינוך הדתי | תמונה: עירית נתניה

המורה והמחנך שלום כרמי זכה בתואר יקיר החינוך הדתי לשנת תשע"ו

מר שלום כרמי, מורה מנחה ומחנך, איש תורה וחסד, עתיר עשייה ומתנדב בקהילה - הוכתר במהלך חג החנוכה על ידי הסתדרות המורים בישראל ועובדי הוראה בחינוך הממלכתי דתי, כ"יקיר החינוך הדתי" תשע"ו. התואר הוענק ל– 10 אישים מכל הארץ ובהם כאמור שלום כרמי.

כרמי, נולד בשנת 1944 בתימן, עלה ארצה במסגרת עליית "מרבד הקסמים". הוא רכש את השכלתו בישיבת "אחוזת נפתלי" בגליל התחתון ובישיבת "תפארת ישראל" בחיפה. את השכלתו הפדגוגית החל בגיל 19, לפני גיוסו לצה"ל, במדרשה שליד סמינר בית הכרם בירושלים, כאשר את שירותו הסדיר עשה בנח"ל כאיש מפקדה וניהל את ענייני התקשורת בין החיילים למשפחותיהם. במסגרת שירותו במילואים, הכשיר חיילות מש"קיות הוראה במשך כ – 20 שנה.

עם שחרורו, לימד במסגרות של תלמידים טעוני טיפוח ובשנת תשל"ד עבר ללמד בבית הספר הטכנולוגי-דתי עד לפרישתו לגמלאות.
תוך כדי עבודתו, רכש השכלה אקדמית באוניברסיטת בר אילן: תואר ראשון בחוג משולב ביהדות ותואר שני בתורה שבעל פה.
בשנת תשל"ז התמנה כמנחה בבתי ספר מקיפים ובמפתנים במחוז המרכז מטעם הפיקוח המחוזי. במסגרת זו, עסק בשיפור דרכי ההוראה והלמידה של המורים שהנחה.
בשנת תשנ"ט זכה בפרס החינוך הדתי מטעם האגף לחינוך דתי במשרד החינוך על פועלו ושיפור דרכי ההוראה ועידוד מורים ללימודים אקדמיים.
במקביל לעבודתו החינוכית, התנדב במחנות צה"ל לשמש כחזן, כתוקע בשופר בימים הנוראיים וכעורך לילי סדר. בהתנדבות זו עסק קרוב ל – 50 שנה.
מדי שבת, הוא מעביר שיעורי גמרא בבית הכנסת בו הוא מתפלל ובשכונה בה הוא גר, שכונת בן ציון, הוא מגייס תרומות למשפחות נזקקות לקראת חגי תשרי ופסח. כמו כן, הוא מעביר שיעורים בהתנדבות במועדון גמלאים בשכונת בן ציון בנושא אגדות חז"ל. במקביל, הוא לומד בכולל של הרב יוסיפון בנתניה.
על כל אלה, נמצא כאמור שלום כרמי ראוי וזכאי לתואר "יקיר החינוך הדתי תשע"ו".