פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מורים מתעדים את סיפוריהם של ניצולי השואה בנתניה מורים מתעדים את סיפוריהם של ניצולי השואה בנתניה מורים מתעדים את סיפוריהם של ניצולי השואה בנתניה

ניצולי שואה ציינו את יום הזכרון לשואה ולגבורה כששיתפו מורים בזכרונותיהם הקשים וסיפוריהם האישיים
במסגרת מיזם חדש שנועד לחזק את תחושת השייכות, מתעדים מורים, כחלק מהפיתוח המקצועי שלהם, סיפורי שורדים תושבי-נתניה בשיתוף עם "עמך" ומוזיאון נתניה.

מורים מתעדים את סיפוריהם של ניצולי השואה בנתניה

מרכז הפסג"ה בנתניה פתח במסורת לקיים בבית יד לבנים יום שמטרתו לקשור בין עבר, הווה ועתיד, יום שיספק הזדמנות חוזרת ונשנית להציג ולאשר את תפישת העולם, הערכים והרגשות המשותפים ויצור בעיר סולידריות חברתית קהילתית. 

ד"ר שירלי עצמון: "באמצעות מסורת זאת, אנו מאמינות כי נוכל לעסוק במשותף בפעילות חברתית, שתגדיר את גבולות הקולקטיב, שתאשר את האמונות והערכים המשותפים ותחזק את תחושת השייכות של הפרט לקהילה"

התלמידים חברו למקהלת "עמך" המורכבת משורדי-שואה ויחד שרו שירים, שהמילים נכתבו ע"י השורדים והלחנים הולחנו ע"י הגב' רינה שטדלר המנצחת על המקהלה.
נציג המקהלה העביר למשמרת לנציגת התלמידים ספר, שנכתב ע"י חברי "עמך נתניה" ובו ניצולים כותבים את שזכו לעשות במדינת ישראל לאחר השואה ומביעים את המסר החיובי, אותו הם רוצים להנחיל אחריהם.

כמו כן, נעשה תיעוד של סיפורי השורדים תושבי-נתניה על ידי עובדי-ההוראה בשיתוף עם "עמך" ומוזיאון נתניה, כך שסיפורם המתועד יוצג במסלול מוזיאלי "משואה לתקומה", מסלול ההנצחה המתוכנן במתחם יד-לבנים.