פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
גיבורי תרבות בחיים חפר גיבורי תרבות בחיים חפר גיבורי תרבות בחיים חפר

ביום שישי האחרון, הציגו ילדי שכבה ג׳ בבית הספר חיים חפר תערוכה של ״גיבורי תרבות״ 

התערוכה הייתה אירוע שיא של פרוייקט למידה ארוך ומורכב במהלכו הפכו גילה אלמגור, חיים חפר, האחים רייט ועוד לדמויות מוכרות ומעוררות השראה עבור הילדים. 

לתערוכה הגיעה גם איה חיטמן, אלמנתו של עוזי חיטמן, שהיה אחד מגיבורי התרבות שהוצגו בתערוכה שכללה דיוקנאות של גיבורי התרבות, ציטוט מרכזי וטקסט מידעי מפורט על כל אחד מהגיבורים. 

לדברי דודי פרידמן, מנהל בית הספר, הפרוייקט החל לפני כשלושה חודשים בתהליך איתור חוזקות אישי של כל ילד. לאחר שנחשפו הילדים לחוזקות של חבריהם לכיתה ולאחר שלמדו מהו גיבור תרבות, הם החלו לחקור את החוזקות של גיבור התרבות שלהם. בסופו של התהליך, ערכו הילדים השוואה בינם ובין הגיבור שלהם וגילו תכונות וחוזקות משותפות.
ביום שישי האחרון, הציגו התלמידים בפני הוריהם את עבודות החקר שלהם.
דודי פרידמן, מנהל בית הספר כתב לילדים: "בשביל להיות גיבור אתה חייב להתגבר. להתגבר על פחדים ועל כישלונות, להתגבר על ביקורת מבחוץ ועל ביקורת עצמית. אתה חייב להיות מחוייב למטרות שלך ולהתמיד במסע שלך. אתה חייב להתמודד עם החלקים הפחות זוהרים ונוצצים בעשייה שלך. כפי שלמדתם בפרוייקט, אותו אתם מציגים היום, לכל אחד מכם יש את החוזקות שלו ואת האפשרות להיות גיבורים וגיבורות. כן גם ילדים יכולים להיות גיבורים. ת'בקשו את הטוב ותרדפו אותו. ת'שחקו עם ילד בודד, ת'שמרו על הסביבה, ת'דברו בכבוד, אל תעליבו ואל תפגעו בילד אחר. גם אם זה לא מקובל, גם אם זה דורש מכם לעמוד נגד הזרם, נגד מה שכל שאר החברים עושים. ת'נסו לשכנע אחרים לפעול כמותכם. זוהי גבורה בעיניי."