פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ערים בריאות הכנס השנתי של ערים בריאות יתארח בנתניה ערים בריאות

נתניה תארח את הכנס השנתי ה-24 של רשת ערים בריאות בישראל. בין היתר יוצגו תוכניות חינוכיות של עיריית נתניה על טבע עירוני, הפעלת שנת החינוך לאורח חיים בריא במינהל החינוך ועוד

עיריית נתניה, תארח ביום שני (7.11) את הכנס השנתי של רשת ערים בריאות בישראל. הכנס ייערך בברכת ראש העיר, מרים פיירברג-איכר ובמעמד שר הבריאות, חה"כ הרב יעקב ליצמן בהיכל התרבות ע"ש אריק איינשטיין שבעיר ימים.

 

הכנס יעסוק ב"דיפלומטיה של בריאות בעיר בריאה", מושג חדש המתאר תהליכים של בניית שותפויות בין אגפי העירייה, עם תושבים וארגונים בעיר ועם משרדי הממשלה, כאשר המטרה המשותפת היא קידום בריאות, הוגנת בבריאות וכן קיימות. סדנא בנושא, תתקיים למחרת היום, בהנחיית ראש עיריית אודינה-איטליה, פרופ. פוריוהונדל ומתאמת הבריאות בעיריית אודינה, ד"ר סטפניה פסקוט.
בכנס תציג, בין היתר, העיר נתניה את התוכנית החינוכית של העירייה בנושא טבע עירוני ומגוון מינים, את שנת החינוך לאורח חיים בריא במינהל החינוך ובנוסף תישא דברים יו"ר הוועדה האתית- משפטית במועצת תלמידים ונוער ארצית ותלמידת בית הספר טשרניחובסקי דברים בנושא "בחרתי בריא".
רשת הערים הבריאות נועדה לאגד את הרשויות, הגופים והגורמים השונים הפועלים לפיתוח הבריאות והקיימות, כאשר נתניה הייתה בין ארבע הערים הראשונות בארץ, אשר הקימו כבר בשנת 1990 את רשת הערים הבריאות בישראל, מתוך הבנת חשיבות הנושא וקידומו.
יצויין כי נתניה מקפידה לאורך השנים לשלב בין צורכי הפיתוח וההתרחבות שלה לבין הרצון לשמור על המאזן העשיר והמפתיע של ערכי הטבע בעיר ואף על המגוון הביולוגי שנמצא בסביבתה הקרובה, התורמים במישרין לאיכות חייו ורווחתו של התושב.
מדובר בשימור וטיפוח שמורות הטבע הייחודיות והיפות בנתניה ובהן שמורת האירוסים, נחל פולג, אגם החורף וחורשת האלונים וכן טיפוח השטחים הפתוחים ובהן רצועת הטיילות המרהיבה, מאות הגנים הציבוריים והפארקים וכמובן חופי הים המטופחים, שהינם נדבך מרכזי באיכות חייהם של תושבי העיר וברווחתם האישית.
כמו כן, זוכה כל נושא המיחזור, האנרגיה הסולארית ותהליכים של עיר חכמה, הכוללים בין היתר צעדים לחיסכון במים וחשמל, לתעדוף גבוה במיוחד ובמקביל - יוזמת עיריית נתניה מגוון פעילויות ספורט ותחרויות בענפים רבים, לטיפוח אורח חיים בריא בקרב התושבים ולעידוד העיסוק בספורט.
אומר בעניין שלמה ישי, חבר ויו"ר מועצת העיר ויו"ר ועדת ההיגוי העירונית בנושא: "בחירת העיר נתניה לארח את הכנס היא הכרה בפעילות החשובה של העירייה בתחום הבריאות, הספורט, החינוך לאורח חיים בריא והפעילות המקיימת שעושה העירייה לאורך השנים."