פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תערוכה של מרגיט במרכז להעשרה בקרית נורדאו   קרית נורדאו מציגה: מרחפים על עננים תערוכה של מרגיט במרכז להעשרה בקרית נורדאו

במרכז העשרה לגיל הרך ע"ש שרה פדרמן בקרית נורדאו, מוצגת בימים אלה תערוכה של רנה מגריט, מגדולי הציירים במאה ה-20 ומהחשובים שבציירים הסוריאליסטיים

אל התערוכה צפויים להגיע כ – 2000 ילדי גנים מ- 63 גני החובה משכונות שונות בעיר נתניה.

תערוכה של מרגיט במרכז להעשרה בקרית נורדאו  

הצייר מרגיט נבחר במסגרת נושא הלימוד במרכזי העשרה העירוניים לשנת תשע"ז "דמיון, מציאות ומה שביניהם".
מגריט הרבה לצייר אשליות כמעט אמיתיות בדיוקן, אך בלתי אפשריות במציאות. ציוריו היו מושלמים אך לא הגיוניים. בתערוכה מיצירותיו ינסו במרכזי ההעשרה לפענח את עולם הסמלים שיצר מגריט או במילים אחרות את ה"שפה" המיוחדת של יצירותיו.
"הרציונל שלנו בתכנית הנבחרת נשענת על תורתו של ויניקוט" אומרת ורדה פרי, מנהלת מרכז ההעשרה "בה הוא טוען כי רק מתוך היכולת של הילד להימצא בו זמנית במרחב שבין עולם המציאות הנוקשה על חוקיה, לעולם הדמיון, תתפתח אישיות בריאה, בשלה וגמישה אשר מסוגלת להתמודד עם קשיים ולבצע חיבור של העולם החיצוני ודרישותיו, עם הכוחות המצויים בעולם הפנימי."
את תוכנית הפעילות המגוונת התואמת גיל, יצרו עליזה תבור וברקת אקסנפלד, האמונות על תחום האמנות במרכזי העשרה, כאשר במהלכה יוכלו הילדים להיכנס אל עולם האשליה בדרכם שלהם, לשחק במשחקי דמיון ו"להישאר" על קרקע המציאות.
יש לציין כי באחד החדרים במרכז העשרה נבנתה רצפת עננים, שם יוכלו הילדים "לרחף" על עננים בדמיון מודרך ול"היכנס" אל תוך ציוריו של רנה מגריט כמאמרו של אלברט איינשטיין: "דמיון חשוב יותר מידע. ידע הוא מוגבל, דמיון הוא אינסופי."