פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
הדמייה: תיכון שש שנתי בעיר ימים התיכון השש שנתי בעיר ימים יוצא לדרך הדמייה: תיכון שש שנתי בעיר ימים

זה קורה: בשבועות הקרובים תתחיל חל"ת בבניית התיכון המקיף השש שנתי ברחוב בני ברמן בעיר ימים, הצפוי להיפתח בספטמבר 2018. ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "מדובר בבשורה חשובה לתלמידי השכונות הדרומיות של נתניה"

התכנית המלאה תכלול חטיבת ביניים וחטיבה עליונה עם 24 כיתות בכל בית ספר כולל אודיטוריום בית ספרי, מעבדות וספריה על פי פרוגרמת משרד החינוך.

הדמייה : תיכון שש שנתי בעיר ימים  

במסגרת השלב הראשון ייבנו 16 כיתות לימוד, בעלות של כ- 25 מיליון שקל. בית הספר צפוי להיפתח בספטמבר 2018 בשטח של כ-20 דונם.

בית הספר החדש הינו פרי תחרות אדריכלים בה השתתפו מיטב האדריכלים בארץ, נציגות הורים, אנשי מינהל החינוך וצוותים חינוכיים. בתחרות זכה משרד אליקים אדריכלים, המתמחה בתכנון בתי ספר חדשניים.

תכנון בית הספר

לדברי האדריכלים, בית הספר תוכנן מתוך תפיסה פדגוגית חדשנית בה מרחבי הלימוד של התלמידים מתרחשים בכל מקום בבית הספר ולא רק בכיתות הלימוד לכן עוצבו המרחבים הציבוריים בבית הספר כמקומות מפגש ועבודה.
חטיבת הביניים בעיר ימים, תהיה החטיבה הראשונה בארץ בה כל שכבה מחולקת לשני בתים ובכל בית יש זוג כיתות הניתן לחיבור על ידי מחיצה ניידת. שתי הכיתות יחד פונות לחלל מקורה חצי פתוח, מעין מרפסת רחבה, שתהווה מרחב לימוד אלטרנטיבי בין הכיתות, כאשר חיבור שלושת החללים יצור סביבת לימוד רחבה בת כ- 180 מ"ר כל אחת. במרחבי לימוד אלה, ההוראה תהייה בשיטות פדגוגיות חדשניות בהתאם לייחודיות שתקבע לבית הספר בהמשך.

פיירברג: "יוכלו להתחיל בספטמבר 2018"

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "מדובר בבשורה חשובה לתלמידי השכונות הדרומיות של נתניה, אשר יוכלו להתחיל את לימודיהם בספטמבר 2018 בחטיבה החדשה, בסמוך למקום מגוריהם. תיכון שש שנתי זה יתווסף לשלושת התיכוניים: אלדד, גוטמן וטשרניחובסקי המאפשרים לילדי דרום העיר בחירה רחבה ומגוונת של מסגרות חינוך מצויינות ומעשירות. בהזדמנות זו, אני רוצה להודות למשרד החינוך על שנענה לפניותינו בנושא, הכיר בצורך ואף העניק הרשאה ראשונית כך שכיום אנחנו יכולים לצאת לדרך."

עו"ד שירי חגואל סיידון, סגנית ראש העיר ויו"ר דירקטוריון ח.ל.ת.: "אני שמחה שהעירייה הטילה על החברה הכלכלית לבצע את הפרוייקט המשמעותי והחשוב הזה."