פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
קבלת התעודות. בית ספר טשרניחובסקי  המירוץ לתעודת הזהות של תלמידי טשרניחובסקי קבלת התעודות. בית ספר טשרניחובסקי

תלמידי שכבת י' מבית הספר טשרניחובסקי, יצאו השבוע לפעילות בעיר "המירוץ לתעודת זהות", שנערכה בעקבות הזהות הנתנייתית, שבסופה הוענקו לתלמידים תעודות זהות

התלמידים, בחולצות כחולות, עליהן מודפס לוגו המירוץ והכיתוב: "דע מאין באת ולאן אתה הולך" כבשו את מרכז העיר ונעו במסלולים שונים, בליווי מורים וצוות הנהלה.

קבלת התעודות. בית ספר טשרניחובסקי

בכל מסלול קיבלו הדרכה, דפי מידע, תצלומים ישנים של העיר וחידות.

התלמידים נפגשו עם ותיקי העיר וצעיריה, מילאו משימות והתקדמו עד לנקודת הסיום בכיכר העצמאות, שם חיכה להם שלט דיגיטלי מאיר עיניים ועליו ברכה לרגל קבלת תעודת הזהות.

את המסלולים השונים בנה צוות השכבה, בשיתוף צוות המוזיאון לתולדות נתניה.

מדריכים מהמוזיאון ושחקן הדריכו בנקודות שונות, סיפרו על ראשוני העיר, קניית האדמות הראשונות, העפלה, מחתרות, פרשת הסרג'נטים, היהלומים ועוד.

עטרה כוכבא, בתו של הלל צור, מי שכיהן כסגן ראש עיריית נתניה, אירחה את אחת הכיתות בביתה וסיפרה על תקופת המחתרות ובעלי מלון מרגוע ארחו את התלמידים וסיפרו על התיירות בנתניה.
בין בתי הקפה פגשו התלמידים את מר משה ציפורי, מתנדב המוזיאון, שסיפר על תרבות בתי הקפה בנתניה של פעם, עודד מכנס פגש את התלמידים ליד פסל הכדור לזכרו של שמוליק פרלמן וסיפר על משפחת מכנס, ממקימי העיר ועל מכבי נתניה ופרלמן.
תלמידי בית ספר "ביאליק" המאמצים את מוזיאון נתניה אירחו שתי כיתות, סיפרו על בית הספר הראשון בעיר וקיימו פעילות עם התלמידים הבוגרים. חן ושניר ממועדון קונטיקי, פגשו את התלמידים בחוף הים, סיפרו על ספורט ימי ותרבות הגלישה

בסיומו של היום התכנסו התלמידים לטקס קצר, במסגרתו מנהלת החט"ע יעל קגנובסקי נשאה דברים, הוקרן סרטון מסכם עם תמונות מהמירוץ, והמחנכות חילקו את תעודות הזהות.