פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מימין: דר' אירית שדה, המורה לביולוגיה בילי פרידמן, הזוכה נדב רז, אילנה אדר, רכזת האולימפיאדה נדב רז מקרית חינוך דרור זכה באולימפיאדת ביולוגיה מימין: דר' אירית שדה, המורה לביולוגיה בילי פרידמן, הזוכה נדב רז, אילנה אדר, רכזת האולימפיאדה

נדב רז ממושב חרות בשרון ותלמיד קרית חינוך "דרור" זכה באולימפיאדה לביולוגיה של משרד החינוך שנערכה השבוע באוניברסיטת בר אילן. נדב "אם כל אחד מאתנו יהיה קצת יותר סקרן נוכל להעשיר אחד את השני" 

נדב רז, תלמיד כיתה י"ב העפיל לשלב הגמר מתוך 2,600 תלמידים מכל הארץ

מימין: דר' אירית שדה, המורה לביולוגיה בילי פרידמן, הזוכה נדב רז, אילנה אדר, רכזת האולימפיאדה

נדב נדרש להתמודד באופן עצמאי עם מבחן מעבדה, להציג את תוצאותיו בפני קהל של כ-300 מורים ותלמידים ולהשיב לשאלות מעמיקות של השופטים.

נדב, שזכה לאורך התחרות לעידוד מחבריו לכתת הביולוגיה, הרשים את השופטים והקהל בידע שלו, צבר את הניקוד הכולל הגבוה מכולם וקטף את המקום הראשון שזיכה אותו במלגת לימודים לשנה באוניברסיטת בר אילן.
בנוסף, בית הספר וחבריו למגמה זכו במנוי שנתי למעבדות בבר אילן וסיורים במוזיאונים.

דר' אירית שדה, מנהלת ארצית של מקצוע הביולוגיה במשרד החינוך מציינת "הזכייה בגמר מצביעה על הקניית בסיס איתן של מקצוע הביולוגיה בבית הספר, על ביצוע עבודות ביוחקר ברמה גבוהה, ועל הכנה והנחיה מעמיקה של המורה לביולוגיה, בילי פרידמן, הראויה להערכה על עבודה מקצועית ומסורה, ואין זו הפעם הראשונה שתלמידיה ב"דרור" זוכים באולימפיאדה".

נדב רז, קיבל בהתרגשות את הפרס ואמר: "אני מאמין שגם אנחנו, התלמידים, יכולים להפוך את בית הספר למקום שמעניין להיות בו. אם כל אחד מאתנו יהיה קצת יותר סקרן נוכל להעשיר אחד את השני, במיוחד כאשר בית הספר והמורים שלנו מעודדים זאת. אני אוהב את תחום הביולוגיה כי לבעלי חיים ולצומח יש מערכות טבעיות חכמות שאנחנו יכולים ללמוד מהם ולפתח דברים לשימוש בני האדם".

האולימפיאדה בביולוגיה היא תחרות ארצית של משרד החינוך הנערכת זו השנה ה-21.
התחרות כוללת ארבעה שלבים. השלב הראשון הוא מבחן בכתב אליו ניגשו השנה 2600 תלמידים מכל הארץ. מתוכם, עלו לשלב השני 100 תלמידים שנדרשו להתמודד לראשונה עם קטע מחקרי לא מוכר ולהשיב על שאלות. 20 המשיכו לשלב השלישי בו הכינו כרזה מדעית המבוססת על עבודת חקר שביצעו בכתה והציגו אותה בפני חבר השופטים ששאל אותם שאלות בנושא. לשלב הרביעי, שלב הגמר, עלו 7 תלמידים המצטיינים ביותר, ובהם נדב רז שזכה כאמור במקום הראשון.