פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תלמידי אורט ליבוביץ' בתחרות רובטיקה ארצית הישגים לנתניה בתחרות הרובוטיקה הארצית תלמידי אורט ליבוביץ' בתחרות רובטיקה ארצית

קבוצת הרובוטיקה מבית הספר אורד יד ליבוביץ' בנתניה זכתה במקום שני בתחרות ארצית בפרס הרוקי המבטיח ותטוס בעקבות זכייתה לארה"ב

תלמידי אורט ליבוביץ' בתחרות רובטיקה ארצית

בשבוע שעבר התקיימה בפעם ה-14 תחרות הרובוטיקה הארצית FRC בה השתתפו 70 קבוצות תלמידי תיכונים מכל מרחבי הארץ. את ישראל ייצגו תלמידי מגמת רובוטיקה מהחטיבה העליונה באורט יד לבוביץ.

בכל שנה ב- 6.1 נחשף האתגר לאותה שנה ומתאריך זה יש לכל קבוצה יש שישה וחצי שבועות לתכנון ובניית הרובוט. השנה האתגר היה "קוביות" איתן היו צריכים המשתתפים להטות מאוזניים לצד שלהם וככל שהמאוזניים מוטות יותר לאותו צד, כך סופרים את הנקודות.

תלמידי הרובוטיקה, בשיתוף צוות בית הספר גייסו כספים מחברות ומאנשי עסקים לטובת ההשתתפות בתחרות ומימון הפרויקט.

לאחר השתתפות וזכייה בשתי תחרויות אזוריות, הגיעו לתחרות הארצית"הגענו לתחרות הארצית בקטע של לבוא ולנצח. ניצחנו בעשרה מתוך 11 משחקי דרוג ומשם הגענו לשלב הגמרים. בשלב זה התחרינו עם קבוצות טובות מאוד ולבסוף זכינו במקום השני. במקום הראשון זכו קבוצות מרעננה, משגב וחיפה" סיפר עומר, תלמיד כיתה י"א בבית ספר אורט ליבוביץ' והוסיף "אנחנו מנהלים מעין חברת הייטק ואני מנהל צוות שווק. אנחנו יוצרים קשר עם קבוצות נוספות וכך בעצם פועלים. אני הייתי אחד משני הנהגים על הרובוט, אנחנו מנסים לעשות זאת כבר מספר שנים. הרמה הארצית  מאוד גבוהה והצלחנו להגיע מאוד רחוק, זה פשוט מדהים. אני מתרגש מאוד לקראת המשחק ביוסטון וכרגע אנחנו מנסים לגייס כסף לטיסה ליוסטון".

ב-18 לחודש ייצגו תלמידי אורט ליבוביץ' יחד עם קבוצות נוספות את המדינה ביוסטון טקסס, בתחרות אליה מגיעים 250 קבוצות מרחבי העולם.

 

חינוך ומצויינות - הישגים לנתניה בתחרות הרובוטיקה הארצית

הרובוט שהשתתף בתחרות

מהי עמותת FIRST?

עמותת FIRST בארה"ב נוסדה כבר בשנת 1989 על ידי דן קיימן,על שמו יותר מ-400 פטנטים ברחבי העולם. בעמותה מעל 90,000 מתנדבים ויותר מ 3500 תאגידים, חברות וארגונים שתומכים בפעילות העמותה. FIRST ישראל נוסדה בשנת 2005. אביהו בן נון הוא המייסד ויו"ר FIRST ישראל ובני קדר ופרופסור מנחם כפתורי הם היזמים וחלק מחברי הדירקטוריון. בישראל אלפי מתנדבים ועשרות ארגונים, חברות וגופים שתומכים בפעילות. המשימה של FIRST היא לעודד צעירים למדע וטכנולוגיה תוך שימוש בתוכניות חדשניות.