פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אילוסטרציה | fotolia מדעים מקצוע חובה? לא בבית ספרנו אילוסטרציה | fotolia

למרות שמקצוע המדעים הוא אחד ממקצועות הליבה בבתי הספר, תלמידי כיתה ז' בבית ספר אלתרמן בקרית השרון לא לומדים השנה מדעים כי לא מצאו מורה. "זו לא השנה הראשונה שהדבר קורה"   

אילוסטרציה | fotolia

על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, מקצוע המדעים, כמו מקצועות מתמטיקה ואנגלית, הוא אחד ממקצועות החובה בבתי הספר וכיתות ז' מחויבות ללמוד 4 שעות מדעים שבועיות (סעיף 3.1-3) למרות זאת ובידיעת עיריית נתניה ומשרד החינוך, תלמידי כיתות ז' (מלבד כיתות המצוינות) לא לומדים מדעים בבית ספר אלתרמן בקרית השרון.

"אני הורה לילדה הלומדת בבית הספר אלתרמן, בתחילת השנה קיבלנו ההורים הודעה שלא יתקיימו שעורי מדעים. דבר נוסף שהכעיס אותי זו ההפליה, שישנן כיתות שכן קיבלו שעורי מדעים. אחת הכיתות היא כיתת אמ"ת שבה מחוייבים ללמוד מדעים, הכיתה השנייה היא כיתת מנהיגות" סיפר בכעס חזי ויסוקי, אבא לילדה בכיתה ז' באלתרמן והוסיף "בפנייתי למפקחת במשרד החינוך קיבלתי חיזוק לדברי שהמצב אינו תקין. יש לציין שזו לא השנה הראשונה שהדבר קורה. הייתי מצפה ממנהל החינוך בעיריית נתניה לוודא מראש מצבת מורים ומקצועות ולתת מענה ולפחות לנסות לגייס מורים. אני מקווה שבית הספר יצליח לגייס מורה עוד לשנת הלימודים הקרובה".

בינתיים תלמידי השכבה כאמור אינם לומדים מדעים ואם ישלימו בשנה הבאה את השעות החסרות, צפויה להם שנה מאוד עמוסה.

תגובת משרד החינוך

משרד החינוך מודע לבעיה ופועל בכל הדרכים למציאת פתרון. יצוין, כי בכל מקרה התלמידים לא יפגעו והשעות החסרות יושלמו.

תגובת העירייה

בשל מחסור במורים למדעים – אישרה מפקחת משרד החינוך לבית הספר לפעול בהתאם להנחיות של "גמישות פדגוגית" ולדחות את לימודי המדעים בשנה, מה שאומר שתלמידי כיתה ז' אינם לומדים השנה מדעים אולם בשנה הבאה ובשנה שלאחריה – יקבלו התלמידים את כל שעות המדעים הנדרשות ללימוד בחטיבת הביניים. הכל כאמור נעשה על דעת, בתיאום ובאישור מפקחת משרד החינוך.