פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
בית הספר ע"ש חיים גורי | צילום: נתניה נט  חיים באקסטרים: בעיר ימים מרוצים מבי"ס "חיים גורי" בית הספר ע"ש חיים גורי | צילום: נתניה נט

מגמות קולנוע ותיאטרון, שאיפה לבניית בריכה וספרייה וכמובן טיפוח הקשר עם הקהילה. בפולג-עיר ימים סיימו מאבק מתיש להקמת בי"ס שש-שנתי בשכונה. כעת הגיע הזמן לקצור את הפירות 

בית הספר ע"ש חיים גורי | צילום: נתניה נט 

תושבי שכונת פולג - עיר ימים נשמו לרווחה עם פתיחתו הרשמית של בית הספר ע"ש חיים גורי. מאבק עיקש בן שבע שנים כלל הפגנות ומפקד שכונתי שהוכיח כי לא מעט ילדים נאלצים ללמוד מחוץ לעיר, כל זאת על מנת להבהיר לעירייה ולמנהל החינוך שיש צורך ממשי בהקמתו. כעת, משהגיע המאבק לקיצו, שיתוף פעולה פורה בין המנהל אייל מוזינקט להנהגת ההורים צפוי להפוך את המוסד החינוכי לאחד הבולטים והחדשניים בעיר.

לא פחות משבע כיתות ז' נפתחו בבית הספר הצומח – סממן מובהק לנחיצותו. כחלק מהגישה החדשנית שהונהגה, הפיצול למגמות נעשה רק לקראת סוף יום הלימודים, כשפעמיים בשבוע ישנה בחירה בין מגמות איכותיות ומגוונות - מדעים וטכנולוגיה, אמנות, קולנוע, תיאטרון וגולת הכותרת – ספורט אקסטרים. נכון לעכשיו נהנו הילדים מלימוד קראטה, אך בהמשך ישנה כוונה לנסות ולשלב ספורט ימי בשל הקרבה של בית הספר לים. לשם כך גיס איש החינוך אורי סלע, שפיתח שיטות אימון מיוחדות לשחייה וצפוי לסייע לבית הספר בפיתוח התכנית. בשלב מאוחר יותר אף לבנות בריכה במתחם בית הספר שתוכל לשמש הן את התלמידים והן את תושבי השכונה.

יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, עו"ד אלעד כהן, מדגיש את חשיבות הקשר בין התלמידים לקהילה – אם בחלוקת חבילות מזון לחיילים או בפרויקט – "סבא-נכד" בו ישנה אפשרות לתלמידים ללמד את הסבים שימוש בטכנולוגיות (לא מורכבות מדי) דוגמת סמארטפונים, אפליקציות ורשתות חברתיות. בהמשך הכוונה היא לקשור בין המעגלים החינוכיים בעיר ימים ולאפשר לתלמידי חטיבת הביניים לחנוך את ילדי בתי הספר היסודיים.

"הקשר בין בית הספר לקהילה חשוב לנו מאוד, בעיקר על מנת שהילדים שלנו יבינו שנתינה היא ערך עליון", אומר כהן. "התברכנו במנהל מצוין עם צוות נהדר שיוכלו להוביל את בית הספר קדימה. החזון הוא ליצור מעין מעגל הוליסטי החל מהגנים, דרך בתי הספר היסודיים, חטיבת הביניים ועד התיכון שאנחנו מקווים שבנייתו תושלם בהקדם - הכל כדי לאפשר חינוך אידיאלי ולשלוח את ילדינו לשירות הצבאי במוטיבציה גבוהה יותר וכאזרחים טובים יותר".