תלמידי אורט גוטמן קיימו מחקר ברמה אקדמית על שושנות ים, בדקו כיצד ניתן לקדם בעזרתן פיתוח תרופות ועל הדרך – יצרו קישרי קהילה ושילבו בין הישגים לערכים

אורט גוטמן

דיאלוג עם הקהילה באורט גוטמן

מחקר בביוטכנולוגיה ימית שביצעו תלמידי יב' באורט גוטמן – היווה הזדמנות ליצירת קשרים רב דוריים, למידה הדדית והעמקת תחושת השייכות של התלמידים לקהילה בה הם חיים.

מדובר במחקר מקיף בנושא ביוטכנולוגיה ימית -במקצוע "יישומים ביוטכנולוגיים", שהתקיים במשך שנתיים, בשיתוף המכון לחקר ימי של המרכז האקדמי רופין במכמורת ובהנחיית המורה המלווה - ד"ר שרית ברגר.
התלמידים חקרו את תנאי הגידול של שושנות הים תחת מצבי דחק (שינויים חריפים) שונים, הפיקו מהן רעלנים (חלבונים) ובדקו את תכונותיהם כחלק ממחקר מקיף של שימוש ברעלנים כחומרים שיוכלו להוביל לפיתוח תרופות למחלת הסרטן, אלצהיימר ועוד.
את תוצאותיהם ערכו ברמה אקדמית גבוהה בהתאם לכללים באקדמיה והתבקשו לקיים "דיאלוג עם הקהילה"- ובכך לחשוף את עבודות המחקר שלהם בפני קהילות שונות.
לתלמידים ניתנה זכות הבחירה החופשית בקהילה שאיתה הם רוצים לקיים את הדיאלוג וכחלק מערכי הנתינה של ביה"ס והתוכנית למעורבות חברתית "אורטוב" המיושמת בחיי היומיום של בית הספר - הם בחרו בשלושה סוגי קהילות: תלמידי כיתה ד' בבית ספר יסודי - הדור הצעיר, תלמידי כיתות ט' בחטיבת אורט גוטמן, המתעתדים ללמוד מדעים וביוטכנולוגיה וכן אזרחים וותיקים – דיירי "לב גנים", בית לדיור מוגן לבני הגיל השלישי.
במהלך הדיאלוג הם הכינו פעילויות שונות, בהתאם לאיפיון האוכלוסיה אליה נחשפו, העשירו את ידיעותיהם בנושאי ביוטכנולוגיה ימית, שושנות ים ובעיקר בדרך החקירה, התוצאות והמסקנות.
בין היתר, הם הכינו מצגת מרשימה ללימוד הנושא, משחקי קלפים ובינגו וקיימו תחרויות נושאי פרסים באפליקצייהkahoot .
בני הגיל השלישי ב"לב גנים" –הביעו שמחה והתעניינות גדולה בתלמידים הבוגרים והודו להם על השיתוף בנושא שלרובם היה זר לחלוטין ובמיוחד על יצירת הדיאלוג עם חבר'ה צעירים שהגיעו להיות איתם במשך שעתיים ושגילו אליהם אמפתיה גדולה וסבלנות. הם ביקשו שיבואו עוד ועוד תלמידים להמשך פעילויות כאלו.

טל בר מעוז, מנכ"לית אורט גוטמן: "חשוב לי לציין כי התלמידים הבוחרים ללמוד במגמת ביוטכנולוגיה בהיקף של 15 יחידות באורט גוטמן, מבטיחים לעצמם תעודת בגרות מדעית-טכנולוגית איכותית, הפותחת להם דלתות למסלולי מצויינות באקדמיה. בהזדמנות זו, אני מבקשת להודות לד"ר שרית ברגר, מנחת הפרוייקט, מורה לכימיה ולביוטכנולוגיה וכן לסימה סירוטה, רכזת המעורבות החברתית בחטיבה העליונה על עשייתן הברוכה."