פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
דניאל זכה בתחרות מדענים צעירים דניאל מרקוביץ' מנתניה הוא הזוכה בתחרות מדענים צעירים דניאל זכה בתחרות מדענים צעירים

דניאל מרקוביץ', תלמיד בית הספר תמר אריאל זכה במקום הראשון בארץ בתחרות "מדענים צעירים" שהתקיימה במוזיאון המדע בירושלים "מודה מאוד להורים, למנחים, למורים ולקב''ה שבעזרתם ובהשתדלותנו הגענו לאן שהגענו" אמר דניאל

 

תחרות המדענים הצעירים הארצית מתקיימת זו השנה ה - 22 כחלק מאירועי השבוע הלאומי למדע. לתחרות הוגשו פרוייקטים מחקריים והנדסיים שבוצעו בשנה האחרונה ע"י תלמידי תיכון מכל הארץ. 

הזוכים בתחרות הארצית מייצגים את ישראל בתחרויות מדענים ומפתחים צעירים ברחבי העולם ובתוך כך זוכים במלגות לימודים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל.
השנה הוגשו לתחרות 210 עבודות, כאשר שבע מתוך העבודות שעלו לגמר קיבלו צל"ש, שתי עבודות קיבלו את המקום השלישי, שתי עבודות במקום השני ושתיים במקום הראשון.

הרעיון לעבודת החקר של דניאל, תלמיד כיתה י"א, החל במסע של תנועת בני עקיבא בה הוא מדריך. דניאל גילה באחד המסעות שסוללת הטלפון שלו התרוקנה. המקרה הזה, כמו גם הסקרנות של דניאל והחיפוש אחר רעיון לפרוייקט בפיזיקה, הולידו פיתוח ומחקר של רכיב אלקטרוכימי היברידי המשלב סוללה וקבל על.
לדבריו של דניאל, סוללה וקבלי על משמשים לצרכי צבירה והמרה של אנרגיה, לדוגמא במחשבים ניידים ולהנעת רכבים חשמליים. הסוללות המוכרות היום מעבירות צפיפות אנרגיה גבוהה, אך הן איטיות בפריקה וטעינה, מה שמצריך זמן רב. לעומתן קבלי העל מספקים הספק גבוה בזמן קצר, ולכן יש צורך לפתח רכיבים חדשים בעלי קיבול גבוה וטווח מתח מקסימלי.
הפרויקט שנעשה בהנחייתו של נתנאל שפיגל ובהובלתו של המורה איציק גוילי, התמקד בפיתוח ומחקר של רכיב אלקטרוכימי היברידי המשלב סוללה וקבל על ולדברי מנחי הפרוייקט פיתוח זה הינו אבן דרך ביישום מערכות מתקדמות והוא יוכל לתת מענה לטעינת של רכבים חשמליים.
כאמור, הפרוייקט זיכה את דניאל במקום הראשון והוא ייצג את ישראל בתחרות העולמית INTEL- ISEF, שתתקיים השנה באריזונה. 

דניאל מרקוביץ' אמר לנתניה נט בתגובה "אני שמח מאוד כמובן ומודה מאוד להורים, למנחים, למורים ולקב''ה שבעזרתם ובהשתדלותנו הגענו לאן שהגענו".