פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
האקתון החינוכי הראשון בנתניה התקיים האקתון החינוכי הראשון בנתניה האקתון החינוכי הראשון בנתניה

מינהל חינוך וחברה קיים ביום ראשון השבוע האקתון חינוכי רב משתתפים, שנועד לייצר מיזמים שיחברו בין הקהילות השונות בעיר. ראש העיר מרים פיירברג איכר "מרגש לראות את החבר'ה הצעירים שלנו חושבים, משקיעים ומפרים האחד את השני"

 

התוצרים של האקטון הראשון בנתניה כללו אפליקציות חברתיות לסיוע לחוליה החלשה, חיבור קהילות ושיתופן דרך ענפי הספורט השונים, חדרי בריחה, בניית מסגרות המשך המבוססות על שילוב בין קהילות מתנדבים, שילוב נוער בסיכון במעגלי התעסוקה במקביל ללימודיהם, קשרים עם האקדמיה ועם עולם העסקים, ספרייה ניידת לעולים החדשים מצרפת ועוד.
בהאקתון נטלו חלק 456 משתתפים בהרכב הטרוגני, שכלל צעירים ומבוגרים, חרדים, דתיים וחילונים, תלמידי בית ספר, צוותי חינוך ואנשים מן השורה, כשהם מלווים בידי 45 מנטורים שנבחרו לשם כך מהעיר. בין המנטורים חברי מועצת העיר, אנשי היי טק, הנהגות הורים, מפקחי משרד החינוך, מנהלי אגפים במינהל החינוך ותושבים. הכל מתוך רצון לשתף את הקהילה הרחבה בנתניה בהצגת פתרונות לאתגר המשמעותי המלווה את מערכת החינוך בנתניה: אתגר הרב תרבותיות.
בסיום התהליך, התקיימה תחרות שבה הציגו הקבוצות השונות את הפיתוחים שלהן, כאשר הקבוצות הזוכות יכנסו בהמשך לתהליך מואץ של פיתוח המיזם במטרה להניע שינוי אמיתי בתחום שבו הם עסקו.
טובה דולב, ראש מינהל חינוך וחברה: "חשוב היה לי לתת ביטוי לכל המגזרים ולשתף את הקהילה הרחבה בנתניה בתהליכי השינוי במערכת החינוך. זאת במסגרת המהלכים שאני שוקדת עליהם, לקידום מתמיד של חדשנות ויזמות חינוכית במערכת החינוך."

ראש העיר, מרים פיירברג איכר הדגישה את סיעור המוחות ואת האחדות שהופגנה בין המשתתפים, במרתון שהתנהל אל תוך הלילה "מדובר ביוזמה ובחוויה יוצאות דופן. היה מרגש לראות את החבר'ה הצעירים שלנו חושבים, משקיעים ומפרים האחד את השני. רויתי נחת מהכבוד ההדדי שגילו, נהניתי לראות שאלה התלמידים שלנו, צעירים שלקחו חלק בפרוייקט הנפלא הזה. לראות את כל הקשת החברתית פה של עולים וותיקים, של אלה שמגדירים עצמם כדתיים וכלא דתיים, אנחנו תמיד רואים את המפלג אבל כאן ראינו איך יוצרים את הביחד והמפגש הוא הישג ענק. זה לא מובן מאליו. ובכלל זה, מה שהכי אהבתי זו הדאגה לאוכלוסיה החלשה: הדאגה לקשישים ולמיוחדים שבינינו. זו העוצמה, זה החלום שלנו והגשמנו אותו."