פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
דרך האתגר. מתוך "תפנית בחינוך" לא נענו לאתגר: העירייה הפסיקה מימון, "דרך האתגר" ייסגר דרך האתגר. מתוך "תפנית בחינוך"

המרכז, שהופעל על ידי העמותה לתפנית בחינוך בשיתוף עם מחלקת החינוך העירונית, סייע רבות לנוער בסיכון. ההורים, שעדיין מנסים לשנות את רוע הגזירה, מאוכזבים קשות: "חבל, נטשו את הילדים שלנו". העירייה: "מנהל החינוך יגבש אלטרנטיבות אשר תתנה מענים דומים עבור הילדים"

ב-12 השנים האחרונות פועל בהצלחה ברחוב אריה בן אליעזר בנתניה מרכז דרך האתגר – מרכז לחינוך וספורט אתגרי לנוער בסיכון המעניק ליווי ותמיכה ופועל לצמצום פערים לימודיים וחיזוק משאבים אישיותיים באמצעות פעילויות אתגר וגלישה. המרכז מופעל על ידי העמותה לתפנית בחינוך בשיתוף עם מחלקת החינוך של עיריית נתניה, אלא שלאחרונה הופתעו ההורים לגלות כי הוא צפוי להיסגר. "לצערנו הרב, לא התקבל אישור להפעלת המרכז על ידי מחלקת החינוך", נמסר להורים מהנהלת המרכז. "משמעות הדבר היא שהמרכז ייסגר ולא ייפתח לפעילות השנה. אנו קוראים לכם לפנות לעיריית נתניה, להביע את דעתכם על חשיבות המרכז ואולי להביא לשינוי ההחלטה".

ההורים המאוכזבים מתקשים לקבל את ההחלטה ורבים מהם פנו לעירייה בניסיון לשנות אותה. "מדובר בילדים שלא מסתדרים במסגרת הלימודית ושנייה לפני שהם נזרקים לרחוב המרכז לוקח אותם, בדרך כלל בכתה ח', עוזר להם בשיעורי בית, מעניק להם חוגי העשרה - גלישה וקרב מגע ולוקח אותם לטיולים וימי גיבוש", מספרת אם ששני בניה נמנו עם חניכי המרכז. "לבן הראשון שלי המרכז עשה פלאים מבחינה חברתית, הוא היה סגור ולמד להתחבר, לדבר ולהיפתח. נתנו לו כלים נהדרים. הבן השני שלי חברותי, אבל יש לו בעיה בלימודים. יושבים איתו על שיעורי בית, לומדים איתו לכל מבחן ונותנים לו את האחד על אחד שהוא צריך כדי להצליח. רוב הילדים מגיעים ממשפחות שקשה להם וזה עוזר לנו המון". בעוד הראשון כבר עזב את המרכז עם הכלים הדרושים, לדאבונה של האם בנה השני סיים את שנתו הראשונה בדרך האתגר בטרם התבשרה על סגירתו. "העירייה החליטה שהיא לא מוכנה יותר לתת מימון למרכז וזה ממש חבל", היא מסכמת. "נטשו את הילדים שלנו. הם היו במרכז שהאמינו בו ועשה להם טוב, ופתאום סוגרים אותו. אני והרבה הורים שאני מכירה פונים לכל מקום אפשרי ומקווים שיעצרו את המהלך הזה".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "תכנית דרך האתגר פעלה מספר שנים בהצלחה. חלק הארי של עלות הפרויקט הנו באמצעות העירייה, כאשר היתרה הגיעה מקרן רש"י וההורים. הרשות המקומית מוכנה להמשיך ולקיים את הפרויקט במתווה הקיים. לצערנו קרן רש"י הפסיקה את השתתפותה בפרויקט ומדובר בפרויקט בעלויות גבוהות מאוד פר תלמיד. מנהל החינוך יגבש אלטרנטיבות אשר תתנה מענים דומים עבור הילדים".