פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית

למרות הצהרת ראש העיר שתפתח את הגנים בחופשת ל"ג בעומר, בפועל רק רבע מילדי הגנים בעיר למדו היום. עיריית נתניה "העירייה וראש העיר בראשם עשתה כל מאמץ כדי לקיים את הלימודים"

אילוסטרציה | צילום: fotolia 

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר הודיעה בפייסבוק ביום ראשון כי עיריית נתניה תפתח את הגנים בעיר "הודעתי הערב למינהל החינוך להתארגן על מנת לפתוח את גני הילדים ביום ג' הקרוב, יום ל"ג בעומר. הגנים יפעלו במתכונת הנדרשת ע"פ הנחיות התו הסגול עבור מחצית מילדי הגן" הודיעה ראש העיר בדף הפייסבוק העירוני".

אולם בפועל לא נמצאו סייעות למחצית מהגנים כפי שהתחייבה ראש העיר ועקב כך רק 140 גנים בעיר נפתחו, כאשר רק מחצית מהילדים בגן הורשו לחזור, סיטואציה שגרמה לתסכול בקרב רבים מההורים. "אתמול הודעתי שאגיע לעבודה ובבוקר הופתעתי לגלות שהגן לא ייפתח. הילדה התאכזבה מאוד ואני לא מבינה איך מצפים מאיתנו לעבוד במצב כזה" אמרה אחת האמהות".

בחטיבות הצעירות בעיר נאלצו המנהלות לערוך הגרלה בין הילדים על מנת לקבוע מי יוכל חזור ומי לא.

שמרית פריד הלוי, יו"ר הנהגת בית ספר בגין "אתמול בשעה 21:30 בערב התקבלה הודעה כי רק גן אחד מגני החטיבה הצעירה יפתח בלג בעומר. שערוריה אמיתית בחטיבה צעירה שבה הקונספט מושתת על אחידות. וזה תקף גם בימי קורונה.

להעמיד מנהל להחליט מי יילך לגן ומי לא, כאשר שניהם "ילדיו" זו התנהלות המצביעה על חוסר הבנה של הגורמים הרלוונטים בחטיבות צעירות. בחט"צ החלטה מחויבת להיות אחידה לכאן או לכאן". 

תגובת העירייה

מדובר בהסכם כלל ארצי שנחתם בין מרכז השלטון המקומי, נציג הערים הגדולות בארץ והסתדרות המעו"ף אשר נועד לאפשר את הלימוד בגנים בל"ג בעומר.
העירייה וראש העיר בראשם עשתה כל מאמץ כדי לקיים את הלימודים והנחתה את מינהל החינוך להיערך בנושא ולגייס את כוח האדם המתבקש.
יצויין כי בכל גן, היה צורך בשיבוץ שתי סייעות, כאשר על פי המתווה של משרד החינוך לא ניתן היה לגייס סייעות זמניות.
לצערנו, למרות עבודת מטה מאומצת, עמד לרשות מינהל החינוך רק מחצית מכוח האדם הנדרש לפתיחת כל 280 הגנים בעיר.