פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
חניכי יוניסטרים  חניכי יוניסטירים- דור העתיד של נתניה חניכי יוניסטרים 

מה אתם עשיתם בגיל 16? האם הייתם מנהלים בחברת סטארט אפ, התנסיתם פיננסית או פיתחתם מוצר חדשני? למי היה זמן בכלל בין הבגרויות לישיבה על הברזלים עם החבר'ה

חניכי יוניסטרים 

יוניסטרים, עמותה שמכשירה בני נוער ליזמות עסקית וחברתית בליווי צמוד של מנטורים -  אנשי עסקים ויזמים מובילים. בני הנוער מקימים חברות סטארט-אפ כבר בגיל התיכון, ומפתחים מיזמים עסקיים.
אחד המרכזים החזקים והבולטים של העמותה נמצא במכללה האקדמית בקריית השרון. 
התוכנית נערכת כשלוש שנים שבמהלכן בני נוער נתנייתים שמגיעים מרקעים שונים ומשכונות שונות נפגשים מידי שבוע ומקימים חברת סטארט-אפ לכל דבר.
הם עורכים ישיבות, יוצרים, חושבים מחוץ לקופסא ומפתחים מיזמים ומוצרים חדשניים שתואמים לחזון שהגדירו לעצמם ולקידום העתיד של ישראל.
בני הנוער בשנה ג' (חברת MANTIS) פיתחו מוצר שנקרא Airbare, מערכת לבקרת אוויר חכמה המנטרת את האוויר ומורה למערכת בקרת המבנה הוראות לטיפול במצב לפי סוג הבעיה.
חברת POPIT בשנה ב' מפתחים מוצר בשם FeBe, בדיקה ביתית לגילוי רמות ברזל וויטמין B12 בדם.
חברת BREVETTI משנה א' נמצאים בשלבי תכנון והבנה טכנולוגית של המוצרים Eleshelf, ארון חשמלי בעל מנגנון חכם המאפשר הנגשת כל מדף לצרכן ע''פ הגובה הרצוי לו בעזרת אפליקציה, והמוצר השני MuStrap, רצועת גומי מתכווננת שניתן להניח על שרירי הידיים והרגלים ומטרתה לחמם את השריר לפני פעילות ספורטיבית.

תחרות יזם השנה

מדי שנה, מתחרים בני הנוער של עמותת יוניסטרים בתחרויות שונות ובהן תחרות "יזם השנה" שהינה התחרות המרכזית המתקיימת במעמד בכירים במשק הישראלי. השנה, עקב מגבלות הקורונה נערכת התחרות במתכונת וירטואלית בשיתוף עם אתר "כלכליסט" ומבוססת בין היתר על הצבעות הקהל הרחב.

"יוניסטרים בשבילי זה בית, מקום בו אני יכולה להיות אני, עם אנשים שאוהבים אותי ואני אוהבת אותם. יש  לי קבוצה מדהימה ואנחנו עובדים כבר שלוש שנים יחד. מדהים לראות את הבגרות שיש במרכז שלנו, דיונים בן דתיים לחילונים, ימנים ושמאלנים, שונות בדת או צבע. יוניסטרים העבירה אותי תהליך התבגרות בקצב מטורף ואני מרגישה שהתוכנית הזאת בנתה לי את האופי." סיפרה מעיין- מנכל''ית בשנה ג, חברת  MANTIS
העבודה על המיזמים ביוניסטרים היא חלק משמעותי ומרכזי בתהליך, למרות שהם עדין בני נוער, בלי השכלה אקדמאית ותארים הם מאתרים את המנטורים והעמיתים הנחוצים להם ודרכם מצליחים ללמוד ולפתח את המוצר המיוחל.
"יוניסטרים עבורי זאת הזדמנות להתנסות כבר בגיל הזה בעולם היזמות והעסקים. התוכנית מפגישה אותנו עם המון סיטואציות ואתגרים" סיפרה טליה- פרוייקטורית בשנה ב', חברת  POPIT "אנחנו יכולים לרכוש ידע וכלים להצלחה בחיים בכלל ובעולם היזמות בפרט. העבודה והפיתוח של המוצר שלנו מלמדת אותנו המון וחושפת אותנו גם לעולמות טכנולוגים ומדעיים מעבר ליוניסטרים".
"יוניסטרים זה המפתח לפתיחת כל הדלתות. רמפה מטורפת לעולם העסקים והיזמות בפרט ולמקצועות מפתח בכלל" הוסיפה אריאל, מנכל''ית שנה ב' בחברת POPIT "לנהל חברת סטראטאפ כבר בגיל כזה זה בהחלט דבר מאתגר ובאותה מידה גם מעצים. מכל אתגר שצלחתי יצאתי חזקה יותר, מנוסה יותר ועם יותר רצון להצליח. יוניסטרים זו ההחלטה הכי טובה שקיבלתי"
בכל שנה מצטרפת ליוניסטרים חברה חדשה המורכבת מבני נוער בכיתות ט', סיכמה הילה, מנכל''ית שנה א' בחברת BREVETTI "יוניסטרים זה מסלול בטוח לעתיד- אני זוכה להתנסות כבר בגיל 15 במקצוע שארצה לעסוק בו זה מדהים. השנה החברה שלנו עברה מסלול של סיעור מוחות בו עלו מעל 250 רעיונות למיזמים, צמצום לשישה, ועדת שיפוט לרעיונות ובסוף נבחרו שני מוצרים מובילים".

מרכז נתניה ידוע כמרכז חזק שמנצח פעמים רבות וזוכה לא פעם בפרסים וכבוד גדול לעיר נתניה.
השנה עקב מגבלות הקורונה התחרות נערכת במתכונת וירטואלית. לכן, השנה אתר כלכליסט מוביל את התחרות בשיתוף פעולה עם יוניסטרים במקצה "חביב הקהל".
 "הפעם יותר מתמיד אנחנו זקוקים לתושבי נתניה ולקהל בבית, הצביעו לנו ועזרו לנו לנצח ולהביא את הכבוד הביתה, לנתניה" ביקשו חניכות יוניסטרים.
איך מצביעים? נכנסים לקישורים, גוללים מטה, נרשמים ומצביעים למוצרים שמייצגים את נתניה.
להצבעות:
חברת MANTIS שנה ג'- המיזם AIRBEAR
https://yazam.b2b-wizard.com/expo/exhibits/1201
חברת POPIT  שנה ב'- המיזם FeBe
https://yazam.b2b-wizard.com/expo/exhibits/1193
חברת Brevetti  שנה א'- המיזמים Eleshelf, MuStrap
https://yazam.b2b-wizard.com/expo/exhibits/1179