פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
גן גיבסנית  "ההורים שבורים ולא יודעים מה לעשות" גן גיבסנית

ההורים בגן 'גיבסנית' בפולג נדהמו לשמוע שסייעת מוערכת לא תמשיך בגן כי "אין לה קביעות". נוי אמסלם בלינקו, שבנה לומד בגן: "הדבר האחרון שמינהל החינוך עושה הוא להתעסק בחינוך. זה עצוב". עיריית נתניה "בגני הילדים, ממשיך לפעול צוות קבוע של גננת וסייעת"

גן גיבסנית 

בתקופה קשה ומורכבת עבור הילדים בצל משבר הקורונה והסגר השלישי החל מתחילת השבוע, קשה להבין את ההתנהלות בגן 'גיבסנית', גן טרום חובה ברמת פולג בו לומדים ילדים בגילאי 4-5. לאחרונה התבשרו ההורים שהסייעת מזי פז-מסיקה תסיים את עבודתה בגן בסוף החודש ומהשבוע הבא תצורף סייעת אחרת במקומה. לטענת ההורים, מדובר בצוות טוב ומגובש, וחשוב מכך: יציב. לאחר שנה קשה ומרובת שינויים, כך לדבריהם, היה מקום לנהוג אחרת ולאפשר לסייעת הספציפית להמשיך בגן אותו היא מכירה מקרוב.

"כנראה שלסייעת אין קביעות או פחות קביעות בעירייה, ובכל מקרה משהו שלא קשור בכלל לחינוך", אומרת בכעס נוי אמסלם בלינקו, אם לשניים, שבנה לומד בגן 'גיבסנית'. "אני לא רוצה לפגוע בסייעת החדשה, אבל גם הגננת לא מכירה אותה ובטח שלא נעשתה הכנה מסודרת להחלפה הזו. עצוב שהדבר האחרון שעושים במינהל החינוך הוא להתעסק בחינוך".

משנודע להורים על הכוונה לבצע את החילוף הלא רצוי, הם פנו למוקד העירוני, אך עד מהרה הבינו שגם משם לא תגיע הישועה. במייל חוזר שקיבלה מהמוקד, נמסר לאמסלם בלינקו כי פנייתה כלל לא הועברה לטיפול משום שהנושא אינו באחריות העירייה. "פשוט גלגלו אחריות במוקד, אמרו שזה לא קשור אליהם וסגרו לנו את הפניות בכוונה", היא אומרת. "ההורים שבורים ולא יודעים מה לעשות. זו תקופה קשה לכולנו ויציבות לילדים כמעט ואין, אז גם את זה לוקחים? ההורים הצעירים מבינים שאולי נתניה היא לא העיר הנכונה עבורם. נולדתי וגדלתי בנתניה, ובהמשך עזבתי וחזרתי כשנולדו הילדים. אם זה היחס של העירייה, אני לא יודעת אם אני רוצה להמשיך לגור כאן".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה

בהתאם לרפורמת הסייעת השנייה של משרד החינוך, שובצו בגנים (בגילאי 3-4) שבהם מעל ל - 30 ילדים, סייעות שניות. בנוסף ולפנים משורת הדין, אישרה הנהלת העיריה שיבוץ סייעות שניות בגנים בהם לומדים 27-29 ילדים. זאת עד לתאריך ה- 31.12
לאור זאת בימים אלו, סייעות שניות זמניות, יוצאות ממספר גנים, כאשר באותם גנים שזכאים לסייעת שנייה (כאמור שמס' הילדים בהם עולה על 30) נכנסות לעבודה סייעות קבועות.
חשוב לציין כי לא ניתן לצפות מראש את השינויים במספרי הילדים בגנים, שכן מדובר בעזיבה ובכניסה של ילדים לגני הילדים, מסיבות שונות.
כמו כן יודגש כי בגני הילדים, ממשיך לפעול צוות קבוע של גננת וסייעת, מעבר לאותה סייעת שנייה.