פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
שי בראון  "לכו להתחסן כדי שנוכל סוף סוף לגמור עם הטירוף הזה" שי בראון 

מצב התחלואה בנתניה מדיר שינה מעיניו של יו"ר ועד ההורים העירוני, שי בראון. כשכולם מתקשים לעקוב אחר השינויים בצבעי הרמזור, הוא מדבר על הנזקים הכבדים שנגרמו לתלמידים כתוצאה משנה שלמה בזום, יוזם פעילות הסברה למען חיסונים בקרב בני הנוער ושואף לרתום את מד"א להגיע לחסן את הילדים בבתי הספר. בתוך כל הבלגן הוא מקפיד לשמור על אופטימיות, אבל מודה בעצב: "יש יותר מדי ילדים חיוביים לנגיף" 

שי בראון 

תקופת הקורונה הנוכחית מורכבת עבור כולנו, אבל מאתגרת שבעתיים עבור יו"ר ועד ההורים העירוני בנתניה, שי בראון, שפועל לאחרונה באופן אינטנסיבי במיוחד להעלאת המודעות בדבר חשיבות החיסונים הן בקרב ההורים והן בקרב תלמידי בתי הספר. חלק לא מבוטל מאותם תלמידים שכחו איך נראית כיתה אמיתית, בעוד רבות אחרות נסגרות לאחר ששהו בהן ילדים שנמצאו חיוביים לנגיף. "אנחנו רוצים להוביל מהלכים כדי שאנשים יבינו את החשיבות הענקית של החיסון. זה מה שיקבע בסופו של דבר", אומר בראון בראיון ל"נתניה נט". "יש יותר מדי ילדים חיוביים לנגיף והם סוגרים המון כתות במוסדות חינוך. לצערנו בדרך כלל אלו ילדים להורים לא מחוסנים".

קצת נתונים נכון להיום (שישי): נתניה עדיין מוגדרת כעיר כתומה, למרות שישנם גם אזורים אדומים, צהובים וכן כתומים כהים וכתומים בהירים. כאוס כללי שמקשה מאוד על המעקב וגם כך משתנה חדשות לבקרים. 120,551 תושבים כבר התחסנו, מתוכם 90,677 קיבלו את המנה השנייה. מספר התושבים השוהים בבידוד עומד על 3,883, בעוד מספר החולים הפעילים הוא 1,356. עד כה החלימו בעיר 14,124 תושבים, בעוד מספר הנפטרים בנתניה עומד על 154.

לצד הנתונים הרשמיים, ישנם גם הערכות לא רשמיות אך מדאיגות במיוחד באשר למערכת החינוך, זאת בשל החשש הגדול של מנהלי בתי הספר לפרסם את כמות הכתות שנסגרו כתוצאה מהקורונה. בצפון העיר כמעט בכל בית ספר יש לפחות כתה אחת שנסגרה, כך גם לגבי שלושה מוסדות חינוך בדרום העיר, אחד במזרח העיר וכן למעלה מעשרה גני ילדים שנסגרו ברחבי נתניה. "המצב גרוע מאוד ועצוב, אך יחד עם זאת המספרים בנתניה נמוכים משמעותית ביחס למצב ברחבי הארץ", אומר בראון. "אני בקשר רציף עם ההורים ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם מינהל חינוך כדי לסייע לכמה שיותר ילדים. בשבוע הבא צפויה פעילות הסברה אינטנסיבית על מנת שבני נוער מגיל 16 ומעלה ילכו להתחסן".

היום שאחרי

אחת הטענות הרווחות לאחרונה נוגעת לכך שישנם אנשי חינוך שמסרבים להתחסן אך ממשיכים להגיע לעבודה. בראון מסביר שהן בבתי הספר היסודיים והן בגנים, ברוב המקרים הסגירות נבעו מילדים חולים ולאו דווקא צוותי חינוך. יחד עם זאת, אין כל כוונה להקל ראש בכל הנוגע לסרבני חיסון. "אנחנו ההורים מבקשים לדעת מי מצוותי החינוך מחוסן כדי להחליט מי ילמד את הילדים", הוא אומר.

אשר לילדים הבוגרים יותר בכתות ז'-י', שצפויים לחזור לספסל הלימודים בשבוע הבא לאחר שכבר שכחו מתי הלכו פיזית לבית הספר, ברור לבראון שמוקדם להבין את ההשלכות. "הנזק מטורף, אנחנו בכלל לא מבינים אילו השלכות יש לתקופה הזו", הוא אומר. "עלינו להיערך ליום שאחרי הקורונה ולנסות לסייע לילדים אחרי שנה של לימודים בזום. אני מקווה מאוד שבתקופה הקרובה ההשקעה בשירות הפסיכולוגי תהיה הרבה יותר גדולה ושהמשאבים יושקעו בפן הרגשי של הילד הרבה לפני הפן הלימודי".

יש גם מקום לאופטימיות?

"כמובן. מערכת החינוך בנתניה עובדת טוב, משקיעה משאבים וקיבלנו כל מה שביקשנו, כך שיש מקום גדול מאוד לאופטימיות. הייתה חזרה הדרגתית למספר שעות באוויר הפתוח וראינו את ההתרגשות של הילדים והרצון לחזור. צריך ללמוד לחיות לצד הקורונה, אבל יחד עם זאת חייבים לנקוט אמצעי זהירות".

במצב הנוכחי, נראה שאין מנוס מסגר רביעי.

"לצערי סביר להניח שיהיה סגר רביעי, אבל לא הסגר מפחיד אותי, אלא הנפש של הילד. עלינו להגיע לכולם ולסייע ברמה הרגשית. אנחנו מתכוננים לפעילות נרחבת לעידוד החיסונים, כולל שאיפה ורצון לרתום את מד"א לנושא, על מנת שנציגים מטעמם יגיעו לבית הספר כדי לחסן תלמידים. בשורה התחתונה אני קורא לכולם: לכו להתחסן כדי שנוכל סוף סוף לגמור עם הטירוף הזה ולחזור לשגרה".