פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית

הילדה, הלומדת בחינוך המיוחד, חייבת הסעה פרטית ברכב נמוך בשל צרכיה המיוחדים, אך בעירייה החליטו לצרפה להסעה קבוצתית. בשל העובדה שהדבר בלתי אפשרי פיזית, נותרה הילדה בבית מפתיחת שנת הלימודים.
אמה של הילדה "זה פשוט פשע".עיריית נתניה "ללא אישור הוועדה לא ניתן לאשר"

אילוסטרציה | fotolia  

זה סיפור עצוב על ילדה שרצונה המינימלי לשוב לספסל הלימודים טרם התממש גם לאחר חגי תשרי. הילדה, תלמידת בית ספר יסודי במסגרת חינוך מיוחד, הנה נכה בשיעור 188%, מה שמחייב הסעה פרטית למוסד החינוכי בו היא לומדת.

אלא שלהפתעתה ולהפתעת משפחתה, התברר בסוף החופש הגדול כי העירייה ביטלה את ההסעה הפרטית וצירפה את הילדה להסעה קבוצתית. חשוב להדגיש כי מבחינה פיזית הדבר בלתי אפשרי, שכן בשל מגבלותיה של הילדה עליה לנסוע בהסעה פרטית ברכב נמוך. יצוין כי היא אינה בכיסא גלגלים ולא ניתן להרימה למונית גבוהה, כאשר בנוסף, בשל העובדה שהיא עלולה ליפול הצידה, היא זקוקה להשגחה צמודה בזמן ההסעה.

אמה של הילדה ניסתה לשנות את רוע הגזירה מבעוד מועד וכבר בסוף אוגוסט פנתה למחלקת ההיסעים בעירייה על מנת להסדיר את הנושא. לטענתה, כל ניסיונותיה לקבל מענה טלפוני עלו בתוהו. היא לא ויתרה והגיעה פיזית למקום ביום שקדם לפתיחת שנת הלימודים. לטענתה, לאחר שסירבו לאפשר לה להיכנס, התפרצה פנימה ונדהמה לגלות את שפופרת הטלפון מורמת ללא שיחה, מה שלמעשה אומר שהקו מנותק. כשתהתה לפשר הדבר, נאמר לה שהמדיניות בתחילת שנת לימודים היא שלא מקבלים שיחות במקום. כך או אחרת, נכון לעכשיו נאלצת הילדה להישאר בבית ולא פתחה את שנת הלימודים יחד עם חבריה.

חודש בלי תשובה

"הגעתי בעצמי לעירייה והצגתי להם את הבעיה כבר באוגוסט, כך שהמצב של הבת שלי ממש לא חדש להם", אומרת האם בשיחה עם 'נתניה נט'. "הם לא יצרו קשר כדי לברר מה הצרכים שלה, אלא פשוט עשו מה שהם רוצים והחליטו על דעת עצמם לצרף אותה להסעה קבוצתית. כשלא ענו לי לטלפונים אחרי שלוש הודעות שהשארתי כתבתי מכתב רשמי בנושא ב-2 בספטמבר. מאז עבר מעל חודש ולא קיבלתי תשובה. המשמעות היא שבזמן שכולם לומדים הילדה שלי עדיין בבית ולא יכולה לפתוח את השנה. מתוך עשרה חודשי לימודים עבר חודש שלם ולא קרה דבר – זה פשוט פשע".

בעיריית נתניה טוענים כי הפנייה נעשתה רק שבוע לאחר מכן (זאת למרות שהוצגו לנתניה נט נסמכים שמראים אחרת). "הזכאות להסעה פרטנית בהתאם למצב רפואי נקבעת בכל שנה מחדש עפ"י מסמכים רפואיים עדכניים בוועדת ההסעות המרכזית במשרד החינוך", נמסר מהעירייה. "מיד עם הגשת המסמכים הרפואיים של הילדה, ב – 9.9.21, נשלחו כל המסמכים לממונה על בריאות התלמיד, לבחינת זכאות מחודשת. עד עתה לא התקבלה תשובה, אף על פי כל התזכורות שנשלחו על ידינו. ללא אישור הוועדה לא ניתן לאשר הסעה פרטנית לתלמיד. כולנו תקווה שנקבל תשובה בימים הקרובים".

עוד הוסיפו בעירייה כי "לגבי נושא המענה הטלפוני, כל השיחות שהגיעו למחלקת ההסעות הופנו אוטומטית למוקד ייעודי (מוקד הסעות תלמידים עירוני). אין שום מדיניות של הרמת שפורפרת ולא משהו שדומה לכך".