פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אילוסטרציה | fotoliia  תוכניות להתמודדות עם קורונה בפן הרגשי אילוסטרציה | fotoliia 

מגיפת הקורונה הביאה איתה אתגרים מורכבים בתחום בריאות הגוף אבל גם בתחום הריגשי. בשירות הפסיכולוגי-חינוכי התפתחותי במינהל החינוך והחברה של עיריית נתניה מפעילים תכניות ייעודיות שמטרתן שיפור רווחת התלמידים במערכת החינוך וקידומם בתחום הלימודי 

אילוסטרציה | fotoliia 

השירות הפסיכולוגי חינוכי התפתחותי של עיריית נתניה נרתם לסייע לתלמידים במגוון תכניות המופעלות בימי שגרה ובתכניות ייעודיות שפותחו במיוחד לימים אלו.

בין התוכניות 

מתחברים ZOOM-IN תכנית שפותחה בשירות הפסיכולוגי בשותפות האגף היסודי ומטרתה לפתח יציבות רגשית אצל תלמידים בתקופת הקורונה, בשילוב ייחודי של שיח עם ההורים והצוות החינוכי. מדובר בקבוצת תמיכה לתלמידים בשכבות הבוגרות של ביה"ס היסודי, קבוצות של 8-12 מפגשים המתמקדות בפיתוח מיומנויות של הבעה עצמית, תקשורת בינאישית ושיפור תחושת המסוגלות. כמו כן, עובדים גם על רכישת מיומנויות לוויסות ועיבוד רגשי ולהתמודדות עם השינויים המשמעותיים שיצרה הקורונה על חיי היום-יום. התוכנית מופעלת זו השנה השנייה בבתי הספר: ברקאי, נעמי שמר ויונתן, ובקרוב תתחיל התכנית גם בבי"ס אורגד.

קבלת טיפול אישי וקבוצתי לבני נוער והורים בתיכונים אחד השינויים המשמעותיים ביותר עבור המתבגרים הוא הלמידה מרחוק שלה השלכות רגשיות, חברתיות ולימודיות. הריחוק הפיזי שנכפה כתוצאה מההנחיות הבריאותיות יצר התמודדויות חדשות המגבירות תחושות של בדידות חברתית, העדר שייכות ולעיתים התנהגויות סיכון.
משרד החינוך הקצה תקציב ייעודי לטיפול ולייעוץ פסיכולוגי לבני נוער בחטיבות עליונות )כיתות י' עד י"ב) ולהוריהם.
במסגרת זו מתקיימים:
 טיפולים למתבגרים: טיפול אישי ממוקד קצר מועד
 ייעוץ להורים: ייעוץ אישי ממוקד
הטיפול והייעוץ בני 12 מפגשים מתקיימים במשרדי השירות הפסיכולוגי. ניתן לפנות בנושא בביה"ס באמצעות היועצות.
 קבוצות לתלמידים עד 8 משתתפים לעיבוד רגשי וחברתי
 קבוצות להורים לשיתוף ולקבלת סיוע סביב אתגרי ההורות בקורונה
המפגשים הקבוצתיים לתלמידים ולהורים בני שעה וחצי. אחראיות התוכנית בשירות הפסיכולוגי הן: אפי ניסני דרור (קבוצות לתלמידים), חיה שנהב סגל (קבוצות הורים) - 09-8609770/1
יעל גלזנר, מנהלת השירות הפסיכולוגי חינוכי בעירייה " חזון אגף השירות הפסיכולוגי חינוכי התפתחותי בנתניה הוא: שירות מקצועי, איכותי, יוזם, רב תחומי, קשוב ונענה לצרכים המשתנים של מקבלי השירות. התכניות השונות פותחו במטרה להיענות לאתגרים הרגשיים והחברתיים שמציבה בפנינו תקופת הקורונה. חלק מהתכניות הן פרי פיתוח ויוזמה של הפסיכולוגים עצמם, ואחרות הן תכניות לאומיות המופעלות ע"י הפסיכולוגים והממומנות ע"י משרד החינוך ומשרדים ממשלתיים אחרים. אני מודה לראש העירייה גב' מרים פיירברג-איכר, השמה את החינוך בראש מעייניה, והתומכת ומעודדת הבאת תכניות לאומיות לעיר נתניה."

אתי דהן, ראש מינהל חינוך וחברה בעירייה: "חיוניות נבחנת במידת העשייה והיצירה ובמידת האקטיביות של הפרט והקבוצה. השירות הפסיכולוגי חינוכי התפתחותי מזמין אתכם צוותי החינוך, הורים ותלמידים לקחת חלק פעיל בקבוצות תמיכה, טיפול, אבחון ושירות מקדם בריאות נפשית.
מזמינה אתכם לעבור בעיון על מגוון השירותים המדהימים שצוות הפסיכולוגיים נכון להעניק לנו כקהילה. היכולת שלכם לבחור לטפל בעצמכם בזמן משבר ובזמן שגרה הינם מנוף לצמיחה."

*ראש העיר, מרים פיירברג איכר: "אין ספק שמגפת הקורונה מאתגרת את כולנו ומהווה גורם לחץ ואי וודאות ומשפיעה על מצבם הרגשי, החברתי והלימודי של התלמידים. במטרה להיענות לכלל הצרכים של מערכת החינוך, התלמידים והוריהם, בימי קורונה בפרט ובימי השגרה ככלל, הפסיכולוגים יוצאים לשטח ועובדים בגנים ובבתי הספר ומסייעים לתלמידים, לצוותי החינוך ולהורים בסוגיות שונות. "