אור ירוק: מספר שיא של עשור ברוכבי האופנועים והקטנועים הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021

אור ירוק

נתונים בעשור האחרון 

כלי הרכב הדו גלגלי המאופיין בחוסר יציבות וחוסר הניסיון בכביש של הרוכבים הצעירים שאך קיבלו את רישיון הנהיגה מציב את אותם צעירים בני 15-24 בקבוצת סיכון מוגברת להיפגע בתאונות דרכים. בשנת 2021 נפגעו 839 רוכבים צעירים על אופנועים וקטנועים, זאת לעומת 820 שנפגעו ב-2020 ו-779 שנפגעו בשנת 2019.

33 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים (15-24), נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021 -מספר שיא של עשור. בהשוואה לשנת 2020 מדובר בזינוק של 50% במספר הרוכבים הצעירים שנהרגו, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.
בנתניה נפגעו 201 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2012-2021) מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2021 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 17 רוכבים צעירים.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: בשנים האחרונות נרשמת עלייה קבועה ודרמטית ברוכבים ההרוגים. במקרים רבים מדובר בנערים שחלקם עוד לא סיימו את התיכון ומאחורי כל הרוג ישנה משפחה שחייה נהרסו. מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים כאשר בשנים האחרונות קוצצו תקציבי בטיחות בדרכים. יותר ויותר בוחרים לעשות שימוש באופנועים וקטנועים בעיקר בתחום השליחויות כאשר ישנן חברות שדואגות לחיי הרוכבים ומחזקות את ערכי הבטיחות בקרב השליחים ומנגד לצערי ישנן חברות שהשליחים שלהן נוסעים על כלים לא בטיחותיים, ללא הדרכה וללא אמצעי מיגון מתאימים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להכריז על מצב חירום ולכן יש להוציא לפועל תכנית בטיחות למען רוכבי האופנועים והקטנועים כדי לעצור את מגמת העליה החדה ברוכבים ההרוגים".