פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: רן אליהו  אירוע לציון התחלת עבודות השימור של בית לנדה צילום: רן אליהו

במעמד ראש העיר, מרים פיירברג-איכר קיימה העירייה בשבוע האחרון, אירוע לציון התחלת עבודות השימור של בית לנדה שיהווה עוגן תרבותי במרכז 

צילום: רן אליהו 

מדובר בביתה הפרטי של משפחת לנדה הממוקם בכיכר המייסדים וצפוי להפוך לעוגן תרבותי במרכז העיר לאחר הליכי שימור מדוקדקים.
האירוע התקיים במעמד ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, סגן ראש העיר אדיר בנימיני, המשנה לראש העיר, אפרים בולמש וחברי המועצה ציפי קפל ומוטי רצאבי ובני משפחת לנדה 
על פי התכנון, ישמש המבנה המשופץ כמועדון תרבות עם בית קפה, מופעם אינטימיים של אמנים ומפגשי יוצרים מכל מיני תחומים, כאשר חדר בתוכו ישמש כחדר הנצחה לאבי המשפחה.
ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, ציינה בדבריה כי העירייה "ענייה" בנכסים עירוניים משלה ועשתה מאמץ כדי לרכוש למעשה את הבית מבני משפחתו. עוד הוסיפה כי גם בקולנוע שרון הנחשב אף הוא לנכס פרטי, החליטה העירייה לשמר את המעטפת לטובת פעולות תרבות. בהמשך – העלתה ראש העיר, שגרה בילדותה בגן ורד (כיכר העצמאות של היום) להעלות זכרונות מנתניה של פעם, אשר היוותה עיר נופש לקייטנים מכל הארץ.
עלוית פרויינד, ראש מינהלת מרכז העיר: "
חווה אפל, מנהלת מוזיאון נתניה, ציינה בטכס כי הבית על פרטיו ועל תולדות בעליו, מספר למעשה את סיפור יסודה של נתניה מההתיישבות החקלאית ועד לפיתוחה כמרכז ליטוש היהלומים בארץ ונחשב לאייקון אדריכלי והיסטורי יחידי בנתניה.