פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
יוניסטרים יוצרים יחד גשר לעתיד של נתניה יוניסטרים

כאשר אנחנו נתקלים בבעיה, הכי קל להתלונן. בני הנוער של נתניה הופכים את הבעיות להזדמנויות ועל ידי יזמות מתמודדים עם אתגרים שגם חברות ענק מתמודדות איתן

חניכי יוניסטרים 

בעוד פחות משבועיים יתקיים הגמר הגדול של תחרות מיזם 2022, תחרות היזמות לנוער הגדולה בישראל. בתחרות יוצגו למעלה מ-100 מיזמים חדשניים אותם פיתחו חניכי יוניסטרים מכל רחבי הארץ. באירוע, שיתקיים ב-20 ביולי בהיכל מנורה מבטים בתל אביב, גם הקהל הרחב יוכל להצביע למיזם האהוב עליו, והקבוצה שתקבל את מירב הקולות תזכה בפרס "חביב הקהל".
רוצים לעזור לקבוצות של נתניה לזכות ולהביא גאווה לעיר? היכנסו לקישורים הבאים והצביעו למיזמים:
סאן https://www.meizam2022.co.il/projects/timiss/
שנה א https://www.meizam2022.co.il/projects/poofit/
שנה ב https://www.meizam2022.co.il/projects/momento/
שנה ג https://www.meizam2022.co.il/projects/eleshelf/


יוניסטרים היא עמותה שמכשירה בני נוער ליזמות עסקית וחברתית בגילאי תיכון, חושפת אותם לעולם התעסוקה ומקנה להם כלים ומוטיבציה. העמותה מאמינה בלימוד על ידי התנסות. הם מקימים חברת סטארט אפ ועובדים על פיתוח מוצר מכל ההיבטים - טכנולוגיה, מחקר, שיווק וכספים. מרכז נתניה הוא המרכז הגדול ביותר בעמותה

המיזמים של חניכי נתניה

חניכי השנה השלישית בתוכנית מפתחים את המוצר ELESHELF - מנגנון חכם שמסוגל להנגיש מדפים בארונות לגובה רצוי, כדי להקל על בעלי מוגבלויות ולהעניק להם עצמאות בחיי היומיום שלהם. החניכים כבר הגיעו לרמה של אבטיפוס עובד ומחקר מעמיק של השוק והבעיה.
הילה ששונוב: "קיבלתי הזדמנות להיות מנכ"לית של חברה כבר בגיל 15! התפקיד שלי הוא לנהל את החברה ואת המחלקות השונות ולייצג אותה כלפי חוץ. החברה שלנו קיבלה כבר כמה השקעות כספיות שונות על מנת להמשיך לשכלל את האבטיפוס הקיים."

חניכי השנה השנייה בתוכנית מפתחים את המוצר momento - סט צמידים חכם למניעת התרחקות ילדים מהוריהם ואיבודם. הצמידים המבוססים על טכנולוגיית bluetooth נמצאים על היד של ההורה והילד, וכאשר הם מתרחקים מרחק רב מדי הם רוטטים על מנת להתריע. מיקה כהן, מנכ"לית החברה, מספרת: "לעומת מוצרים אחרים בתחום האיתור, momento עובד על האלמנט החשוב של הזמן כלומר מונע את האיבוד לפני שהוא קורה, ושומר לחלוטין על פרטיות ומיקום הילדים. momento הוא המוצר המושלם להורים עם ילדים קטנים, ויהיה זמין להשכרה בפארקי שעשועים ומקומות ציבוריים נוספים."

חניכי השנה הראשונה בתוכנית מפתחים את המוצר Poof it, שנועד לטפל בבעיה של טביעות בים עקב אי נכונות לשים אמצעי הגנה מסיבות אופנתיות ושל נוחיות. "החברה שלנו שואפת להעניק לכל אדם את הביטחון והנוחות בכניסה למים. אנחנו מציעים חגורה אלגנטית בעלת כפתור שבלחיצה היא מתנפחת ומגינה על המשתמש מפני טביעה. החגורה- מצילה חיים, מאפשרת נוחות, מתאימה לכל אדם וגיל וידידותית לסביבה. אנחנו רק בתחילת דרכנו ומאמינים שיש לנו הזדמנות לעשות תהליך משמעותי בתוכנית".

השנה נפתחה במרכז קבוצה רביעית במסגרת התוכנית הייחודית SUN for safety בשיתוף פעולה עם חברת meta. החניכים העלו רעיונות ואתגרים הקשורים לרשתות החברתיות, ולאחר סינון בחרו לפתח את הרעיון לאפליקציית TIMISS שיודעת להבדיל בין זמן מסך מבוזבז לזמן מסך פעיל, ולהקפיץ משימות אפשריות לעשייה כאשר המשתמש שורף זמן בטלפון. הרעיון הגיע מתוך תסכול של החניכים, שמגדירים את עצמם כבני נוער מאוד פעילים ובעלי מטרות ושאיפות, אך מרגישים שקשה להם להתנתק מהרשתות החברתיות ברגע שהם נכנסים אליהם. המטרה של TIMISS היא לאפשר למשתמש חופש פעולה בטלפון, כלומר אחריות על פעולותיו, ולהעניק לו סיוע בניצול של הזמן שלו.