פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אם עוזרת לאם תוכנית קהילתית: אם עוזרת לאם תמונת אילוסטרציה. צילום: fotolia

עשרות נשים מנתניה והסביבה נפגשו השבוע, לרגל אירוע החגיגה של סיום שנת פעילות התוכנית "אם לאם בקהילה" - תכנית לליווי ותמיכה לאימהות לאחר לידה.
במסגרת התכנית הפועלת בנתניה מזה כ- 6 שנים, בחסות ראש העיר מרים פיירברג איכר, למעלה מ 100 יולדות זכו לליווי אישי של המתנדבות, שהפכו את התקופה הלא פשוטה שלאחר הלידה, לחוויה בלתי נשכחת. 

לעזור לאם להכיר את התינוק

"המתנדבות בתוכנית שלנו - כולן אימהות בעצמן, עוברות הכשרה הכוללת 13 מפגשים". סיפרה רכזת התוכנית רותי כהן אדיב, בת 48, אם לארבעה ילדים ומאמנת לאורח חיים בריא וגננת משלימה במקצועה. "המתנדבות לומדות בין היתר על הזנה והנקת התינוק, על התפתחותו המוטורית, על מקומו של האב בגידול התינוק, ועל מצבים רגשיים הצפויים לאחר הלידה".

פעילות קהילתית - תוכנית קהילתית: אם עוזרת לאם

כיצד זה עובד?

"בשלב הראשון אני מגיעה לביתה של היולדת המעוניינת בתמיכה, ולאחר תיאום הציפיות עמה 'משדכת' לה מתנדבת שתתאים לה ותלווה אותה לאורך כל השנה", המשיכה כהן אדיב. "המפגשים מתקיימים בביתה של היולדת פעם בשבוע, במשך שעתיים. הנשים קובעות פגישה על כוס קפה ומחליטות יחד כיצד להעביר את הזמן. יש כאלה שבוחרות לטייל, לבשל או סתם לקשקש ביחד. המתנדבות שלנו לא עושות עבודות בית או בייביסיטר, אלא מארחות חברה ליולדות ותומכות בהן. היולדות יכולות לפרוק הכול, לבכות, לכעוס ולקטר – וכל זה מבלי שאף אחד ישפוט אותן. "הנשים שפונות אלינו, הן בעיקר אמהות צעירות ויחידניות, שחשות בודדות, אלו נשים נורמטיביות מכל המעמדות" סיפרה נגה, אמא ל-3 מנתניה, מתנדבת בפרויקט מזה שנתיים. "רבות מהן סובלות ממצוקה, וזקוקות לאוזן קשבת".

למי זה מתאים?

"התכנית מתאימה לכל הנשים בלי יוצא מן הכלל, ולא משנה האם מדובר בלידה ראשונה או רביעית", המשיכה כהן אדיב . "במהלך ששת השנים, בהן מתקיימת התכנית בנתניה, טיפלנו ביותר מ-100 אימהות. אנחנו מאמינים שכל אישה צריכה ליווי ותמיכה בתקופה שלאחר הלידה, במיוחד אם מדובר באם חד הורית, או יולדת שבעלה עובד הרבה שעות מחוץ לבית".

חוויה מדהימה!

"הייתה לי חוויה מדהימה עם המתנדבת, שליוותה אותי לאחר הלידה", סיפרה פניה פריסטר, אם לתאומים בת 44 " נהניתי מכל רגע שהיינו יחד. כמעט ולא ישבנו בבית. טיילנו המון, השתתפנו בחוג התפתחות הילד ובילינו שעות בשיחות. הרגשתי חופשיה לדבר אתה על כל דבר".

מזמנים את הנשים להתנדב

במהלך האירוע החגיגי לרגל סיום שנת פעילות הפרויקט, ברכו ד"ר אביטל לאופר, מ"מ ראש העיר וממונה על תיק החינוך במועצה, וכן נורית גבאי- מנהלת האגף לגיל הרך בעירייה, את המתנדבות, והודו להן על מסירותן. ד"ר לאופר ציינה בדבריה את חשיבות התכנית ומהותה ליולדות, למתנדבות ולקהילה כולה, ולאור זאת את החלטתה של ראש העיר מרים פיירברג-איכר לתקצב את התכנית.
פרוייקט "אם לאם בקהילה", מזמין אימהות מנתניה והסביבה להתנדב לקראת שנת פעילות 2016 – 2015.

המבקשות להתנדב מוזמנות לפנות, לקביעת ראיון למרכז לגיל הרך "נאות שקד": רחוב ד"ר שמורק 2509-7735352, 09-8859218, לימור