פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
טקס הנחת אבן פינה לבית הכנסת 'שירת הים' הונחה אבן הפינה לבית הכנסת 'שירת הים' בעיר ימים טקס הנחת אבן פינה לבית הכנסת 'שירת הים' | צילום: פוטו מרקר

ביום שני השבוע הונחה אבן הפינה לבית הכנסת 'שירת הים' השייך לתנועת חב"ד, זהו בית הכנסת הראשון שמוקם בשכונת עיר ימים.

האירוע התקיים במעמד ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, חבר הכנסת יואל רזבוזוב, הרב הראשי לנתניה, הרב קלמן מאיר בר, רב קהילת חב"ד בנתניה, הרב מנחם ולפא, רב בית הכנסת חב"ד, הרב שניאור ברוד, ובכירים נוספים.

לטקס הנחת אבן הפינה הגיעו בנוסף כ-300 תושבים, חברי וועד השכונה וידידי חב"ד. 

לא מעט דוברים עלו לבמה וציינו את הערך המוסף של פעילות חב"ד בשכונת פולג-עיר ימים, ואת תפקידו של הרב שניאור ברוד ואישתו נחמי, שנשלחו כשלוחים של חב"ד לשכונה.

בין הדוברים היה גם הח"כ יואל רזבוזוב, תושב השכונה: "גדלתי כאתאיסט ויום אחד התעוררתי ואמרתי: 'אני רוצה לדעת קצת יותר'. כך הגעתי לרב שניאור ברוד והתחלנו במפגשים. כיום כשאני נמצא בכנסת ישראל, וסוגיית דת ומדינה מתעוררת וצריך לקבל החלטות – הזוית שלי קצת השתנתה'". 

פעילות קהילתית - הונחה אבן הפינה לבית הכנסת 'שירת הים' בעיר ימים

ח"כ יואל רזבוזוב | צילום: יפה דינר  

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, שפתחה את האירוע, ציינה את הפיתוח בשכונת עיר ימים, שנחשבת היום לאחד המקומות היוקרתיים במדינה. על הרבי מלובביץ' אמרה: "אהב כל אדם בישראל אהבה טוטלית והיה חשוב לו שכל יהודי בעולם ימצא בית, שבו יוכל לאכול ארוחה כשרה, להתפלל ולחוג את החגים היהודיים, זה יותר ממפעל חיים וכולנו חייבים הרבה לאיש הדגול שלאורו תנועת חב"ד צועדת". 

הרב שניאור ברוד, רב בית הכנסת, ציין את הדרך הארוכה שעשו הוא ואישתו בשכונה, מהיום בו הגיעו אליה כשליחי התנועה ולא הצליחו לארגן מניין, ועד לרגע בו מאות אנשים משתתפים בתפילות בחגים, בשיעורים ובמפגשים, ולוקחים חלק במערך הפעילויות לילדים ולמבוגרים שמארגנת תנועת חב"ד.

הנוכחים חתמו על מגילת היסוד אותה הטמינו במקום בו הונחה אבן הפינה, ברח' נתן יונתן, והבטיחו כי בעוד כשנה, יחנכו את בית הכנסת הראשון בשכונה.


פעילות קהילתית - הונחה אבן הפינה לבית הכנסת 'שירת הים' בעיר ימים

הנחת אבן פינה | תמונה: עיריית נתניה