פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
בני עקיבא נתניה המאיץ של ישיבת בני עקיבא נתניה בני עקיבא נתניה

תלמידי ישיבת בני עקיבא נתניה חזרו השבוע מביקור בן שמונה ימים במסגרת משלחת לימודית למאיץ החלקיקים הבינלאומי בשוויץ, כל זאת בשיתוף מרכז אילן רמון.

המשלחת, שמנתה 17 תלמידים ממגמת הפיזיקה בישיבה, נסעה בליווי ראש המגמה ד"ר מרק גלר ומנהל התיכון הרב איתמר רוזנפלד.

הביקור במאיץ החלקיקים הבינלאומי כלל 5 ימי לימוד אקדמאים מלאים ומפגש עם חוקרים מכל העולם בנוגע למבנה המאיץ, תפקידו והמטרות הפיזיקאיות שלשמן הוא קם. בנוסף, נפגשו חברי המשלחת עם חוקרים ישראלים שמשתתפים במחקר המאיץ אשר סיפרו להם על הקשר בין מדינת ישראל, אשר חברה מלאה בפרויקט, על המחקרים הישראלים ועל התפקיד המיוחד של ישראל במחקר.
התלמידים הביאו לכל מרצה מכתב תודה באנגלית, צרפתית ועברית שבו הם מודים לו על ההרצאה, השיחה והידע שרכשו בזכותו.
מית' סקוט, רכז התוכניות הבית ספריות מכל העולם שיבח את חברי המשלחת של הישיבה וציין שהוא בטוח שהוא צופה בדור העתיד של חוקרי הפיזיקה בעולם.

פעילות קהילתית - המאיץ של ישיבת בני עקיבא נתניה

לאחר הביקור במאיץ שהו התלמידים בסוף שבוע מיוחד עם הקהילה היהודית בז'נבה, בתפילות וארוחות עם חברי הקהילה, חברי המשלחת אף יצרו קשר מיוחד במהלך סוף השבוע עם צעירי הקהילה. שיאו של הביקור בקהילה היה סעודת מלווה המלכה המשותפת שנמשכה אל תוך הלילה.
הרב איתמר רוזנפלד, מנהל התיכון בישיבה, תיאר את המסע הלימודי וסיכם את המסע: "התלמידים חוו מסע לימודי מיוחד, מאתגר וחד פעמי שבו נחשפו אל ה"עולם האמיתי" של המחקר הפיזיקאלי, התמודדו בצורה מעוררת השראה עם מחסומי השפה ודאגו לקדש שם שמים ולחבר את הקהילה היהודית עם דרכה החינוכית של ישיבת בני עקיבא נתניה. כה לחי"