פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
פורום ועדי השכונות פרח השכונות: על איחוד הוועדים בנתניה פורום ועדי השכונות

ועדי השכונות בנתניה יצאו למהלך של איחוד כוחות והקימו את פורום ועדי השכונות בעיר, במטרה ליצור תשתית עירונית של שיתוף פעולה עם הרשות המקומית. בין השאר עלו דרישות לדאוג למועדון נוער בסופי שבוע ולתת מענה בעניין הפערים במחירי הקייטנות והחוגים 

מחנה ומכנה משותף: ועדי השכונות בנתניה החליטו להתאחד והקימו פורום משותף של ועדי השכונות בעיר.

ב"פורום ועדי שכונות נתניה" חברים עשרות נציגי ועד מרחבי העיר ושכונותיה. מטרת האיחוד, כך נכתב בדף הפייסבוק הרשמי שפתח הפורום, היא ליצור תשתית עירונית של שיתוף פעולה עם הרשות המקומית ועם נבחרי הציבור שלה מתוך הצגת הבעיות והצעות לדרכי פתרון בשכונות השונות. הוועדים הסכימו לפעול כגוף אחד, ובפורום, שכבר גיבש לעצמו מטרות משותפות, חברים בין השאר נציגים משכונות רמת פולג, עיר ימים, קריית השרון, דורה, נאות גנים, מרכז העיר, גלי ים, ותיקים, אגמים וקריית נורדאו. עם זאת, יצוין כי מדובר באיחוד שנמצא בשלבי צמיחה ועדיין מעטים יודעים אודותיו. בפורום עצמו נכתב כי ועדים נוספים מוזמנים להירתם לעניין ולהצטרף. במטרה לקדם עניינים שעל סדר היום נועדו נציגי הפורום עם מנכ"ל העירייה, ובין השאר גם עם מנכ"ל היכל התרבות וראש מנהל האכיפה בעיר. 

"הבנו שכולנו בוועדים נאבקים במישורים דומים וחופפים"

מאור דאיה, יו"ר ועד קריית השרון, מספר: "האיחוד שלנו החל כתוצאה ממאבק שצמח בקריית השרון והגיע לשכונות נוספות, כאשר בשיאו התקיימה הפגנה בהשתתפות כ-150 איש, שדרשו את הורדת מחירי הקייטנות ואני משוכנע שנראה את ההשלכות לדברים האלה בקיץ הבא. כתוצאה מכך נפגשנו, והבנו שכולנו בוועדים נאבקים במישורים מאוד דומים וחופפים. הוחלט לאחד כוחות וגם קיימנו כמה פגישות, בין השאר עם מנכ"ל העירייה. בין השאר דרשנו לקבל תשובות מה קורה עם מס האבטחה והאם האכיפה מתבצעת בשטח, וכמו כן ביקשנו לפתוח מבני ציבור בשבת, כדי שהתושבים יוכלו ליהנות ולצרוך תכנים תרבותיים. אני לא יכול להגיד ששום דבר לא קורה בשטח, אבל בפועל אנחנו עדיין לא חווים ומרגישים את השינויים המתבקשים. אנחנו חייבים לשמור על אופטימיות, ובסופו של דבר המסר לעירייה הוא שחבל לפספס אנשים כמונו, כי כולנו אנשי שטח שחיים את העיר ומרגישים כשגרירים שלה. נשמח לקחת חלק בפיילוטים ובמימוש רעיונות כאלה ואחרים, כשכמובן טובת הציבור היא מעל הכל".  

"האיחוד הוא העתיד שלנו"

ויקטור בר, חבר ועד פולג עיר ימים: "הכל התחיל כשראינו שיש בעיות שלא שייכות לשכונה ספציפית, אלא חוצות שכונות. דיברנו בינינו, והבנו שאם נאחד כוחות ונגיע לעירייה כגוף מאוחד, נוכל לקבל לבעיות שלנו התייחסות מערכתית. נפגשנו עם מנכ"ל העירייה ואמנם עד עכשיו לא ראינו שיש יותר מדי התקדמות, אבל אנחנו מאמינים שבקרוב דברים יתחילו לזוז בכיוונים שאנחנו רוצים. העירייה אמנם שמעה אותנו, אבל חשוב לנו לראות תוצאות בשטח".
בר משתף במספר נושאים שעל סדר היום: "אנחנו רוצים שלבני הנוער יהיה מועדון נוער להיות בו בסופי השבוע כדי שלא יסתובבו ברחובות. עד שהעניין יצבור תאוצה, ביקשנו שיפתחו את המתנ"סים בשכונות בשישי בערב ובשבת בבוקר, גם עבור שאר האוכלוסייה הנתנייתית שרוצה לצרוך אירועי תרבות ובמקום לצאת מחוץ לעיר, תוכל למצוא אותם ממש מתחת לבית. בסך הכל אנחנו לא מבקשים לבנות איזשהו גורד שחקים, אלא רק לפתוח את המתנ"ס. המבנה כבר קיים. מעבר לכך, ביקשנו התייחסות לעניין ההבדלים במחירי החוגים והקייטנות של המתנ"סים השונים אל מול המועצה לחינוך בלתי פורמלי. החוגים של שני הגופים טובים מאוד, אבל הייתה ציפיה שתהיה תחרות והמחירים יירדו, מה שלא קרה בפועל".
על האיחוד עצמו יש לבר רק מילים חמות: "עד שהמהלך הזה יצא אל הפועל, היינו כל הזמן מתווכחים ורבים אחד עם השני. עכשיו אנחנו מדברים, מתייעצים ומגיעים להחלטות משותפות. עצם זה שהוצאנו משלחת משותפת לעירייה עם נציגים מכל השכונות – כבר עשינו משהו. בסופו של דבר – האיחוד הזה הוא העתיד שלנו, כדי לדאוג לבעיות חוצות השכונות בעיר, כי אין אף אחד אחר שדואג לזה".