כל הולך רגל שני בנתניה חוצה את הכביש שלא כחוק

כ-51% מבני הנוער שנצפו, חצו את הכביש שלא במעבר חציה או חצו באור אדום. עמותת אור ירוק: "בכל מפגש בין הולך רגל לכלי הרכב, הולך הרגל יפסיד. על משטרת ישראל להגביר את האכיפה כנגד הולכי רגל שחוצים לא במעבר חציה או באור אדום בכדי להגביר את ההרתעה"

לאחרונה, ערכו חברי קבוצות נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין בנתניה תצפית במטרה לאמוד את דפוסי חצית הכביש בעיר. 

על פי נתוני עמותת אור ירוק בשנת 2015 נהרגו 114 הולכי רגל. מנתוני העמותה עולה כי אחד מכל שלושה הרוגים הוא הולך רגל, נתון שמציב את ישראל כאחת המדינות המסוכנות להולכי הרגל מקרב המדינות המתקדמות. הנזק הכלכלי בכל שנה בתאונות של הולכי רגל נאמד ב-2.4 מיליארד שקלים.

מניתוח של אור ירוק את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי כ-20% מכלל הולכי הרגל שנפגעו בעת שחצו את הכביש בשנת 2015 (עד חודש נובמבר), לא חצו במעבר חציה.
בנתניה נצפו 180 בני נוער, מתוכם 46 חצו את הכביש שלא במעבר חציה, 46 בני נוער נוספים חצו במעבר חציה, באור אדום.

עמותת אור ירוק: "חציית כביש שלא במעבר חציה או באור אדום מסכנת את הולך הרגל וגם את נהג הרכב. במפגש בין הולך הגל לכלי הרכב, הולך הרגל תמיד יפסיד. על משטרת ישראל להגביר את האכיפה כנגד הולכי רגל שחוצים שלא במעבר חציה ובאור אדום, כדי ליצור הרתעה. במקביל הרשויות המקומיות חייבות לוודא כי ישנם מספיק מעברי חציה במרחק קצר בכביש, כדי שהולכי הרגל לא יאלצו לחצות שלא במעבר חציה".