מספר הנפגעים במעורבות אופניים חשמליים וקורקינטים עולה
שבעה בני אדם מנתניה ותל מונד אושפזו בבתי החולים בעקבות מעורבות בתאונת דרכים עם אופניים חשמליים או קורקינטים ממונעים, כך עולה מנתונים המבוססים על נתוני מכון גרטנר.
אחד מכל שלושה שאושפז היה ילד מתחת לגיל 14- גיל אסור לרכיבה.

בחציון הראשון של שנת 2015 אושפזו בבתי חולים 213 בני אדם בתאונות אופניים חשמליים לעומת 70 בני אדם שאושפזו בתקופה המקבילה בשנת 2014 -פי שלושה יותר. 90% מהמאושפזים היו הרוכבים עצמם ו-10% הולכי הרגל

האם רכיבה על אופניים תהיה חוקית מגיל 16 ומעלה?

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל אישרה בדצמבר 2015 להאריך את ההסדרה הקיימת באשר לשימוש באופניים חשמליים כהוראת שעה לחצי שנה נוספת בלבד, ולא לשנתיים כפי שביקש בתחילה משרד התחבורה.

יו"ר כבל אמר בפתח הדיון כי "האופנים החשמליים זה כלי שהורג – ארבעה נהרגו מאז תחילת השנה ומעל 300 נפצעו. המדרכות בחלק מיישובי ישראל הפכו לשדה קרב וקטל ואם מישהו יבוא יאמר שאי אפשר לעשות כלום כי אי אפשר לאכוף אז הוא צריך לשים את המפתחות וללכת הביתה".
עוד הוסיף כבל "אנחנו הולכים להוביל מהפכה ואם בעוד חצי שנה לא נהייה במקום אחר לגמרי לא נאריך יותר את התקנות וכל מי שיבקש הארכות נוספות ללא שינוי משמעותי של המצב יהיה שותף לפשע".

עו"ד יניב יעקב מעמותת אור ירוק אמר כי "התקנות קובעות כי הרכיבה מגיל 14 תהייה רק בשבילי אופניים, אבל השבילים לא קיימים. הוא הציג נתונים מסקר שערכה העמותה ממנו עולה כי 76% מהציבור סבורים שצריך להעלות את גיל הרוכבים ל-16 ו-69% מהציבור סבורים שאסור להתיר רכיבה על המדרכות".

אבואב: "מספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים הולך וגדל"

שמואל אבואב מנכ״ל אור ירוק בירך על ההחלטה: ״מספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים רק הולך וגדל בייחוד בקרב ילדים מתחת לגיל 14, וזה מוכיח כי משרד התחבורה נכשל. קיימים כיום אופניים חשמליים רבים שלא עומדים בתקן ומגיעים למהירויות גבוהות ולכן אלו אופנועים לכל דבר.
הפתרון הוא בהעלאת גיל הרכיבה מ-14 לגיל 16 והחזרת הביטחון להולכי הרגל במדרכות.
במקביל במשרד לבטיחות בדרכים חייבים לקדם חקיקת חובת חבישת קסדה גם לבגירים כפי שהתחייבו. בנוסף יש לאפשר סמכויות אכיפה גם לרשויות המקומיות".