פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
הצלחות מרשימות בקורסים להכשרה מקצועית באמצע החיים במחלקה להשכלת מבוגרים של העמותה לחינוך בלתי פורמאלי
לפני מספר חודשים סיפרנו לכם על שביעות הרצון הרבה בקרב רבים מתושבי נתניה, בעקבות היוזמה המבורכת בדמות הקורסים המגוונים להכשרה באמצע החיים של המחלקה להשכלת מבוגרים, הפועלת במסגרת העמותה לחינוך בלתי פורמאלי. 
כעת, עם סיומם של מספר קורסים נוספים, מתברר כי המגמה החיובית נמשכת. "בעקבות הפרסום באתר 'נתניה נט' על הקורסים שלנו קיבלנו הרבה פניות ותגובות חיוביות, ואני שמחה שאנשים פרגנו לתלמידים שלוקחים חלק בהכשרה", מספרת אליס יאמפולסקי, מנהלת המחלקה להשכלת מבוגרים (מגיל 18 ומעלה) בעמותה לחינוך בלתי פורמאלי. "כיף לראות שגם בקורסים הנוכחיים, שחלקם נמצאים לקראת סיום, התלמידים ממשיכים לדווח על שינויים נפלאים ומשמעותיים לטובה".
פעילות קהילתית - הכשרה מקצועית מוצלחת באמצע החיים

סיוע יומיומי

יאמפולסקי מספרת בהרחבה על הקורסים והתגובות האחרונות. "תלמידה שלנו עובדת במרכז 'אתגר' לאנשים עם מוגבלות פיזית, שאומרת שהיא לא מבינה איך בכלל עבדה קודם, לפני הידע הרחב שתברה בקורס מזכירה רפואית", היא אומרת. "פתאום היא התחילה להבין דברים בסיסיים בגוף האדם, השפעת של תרופות שונות וכדומה. היא ממש רכשה ידע שמסייע לה במקום העבודה באפן יומיומי. דוגמה נוספת היא קורס טכנאי מחשבים, בו למדו תלמידים שלא היה להם שום קשר לתחום ולמדו מאפס את הכרת המחשב. היום הם יודעים לתקן מחשבים ומעוניינים למצוא עבודה בתחום. חלקם אפילו מתחילים לעבוד בהייטק. עוד דוגמה טובה היא הקורס לניהול מחסן ממוחשב, בו מדהים לראות את הקשר האישי הנקרם בין המורה לתלמידים. המורה הגדיל לעשות, ואירגן לתלמידיו סיור בחברה בנורדיה, כשהתלמידים הגיעו לראות הלכה למעשה איך עובד מחסן במפעל".
פעילות קהילתית - הכשרה מקצועית מוצלחת באמצע החיים

יש לציין כי בשבוע הבא ייפתח קורס נוסף, הפעם בגרפיקה ממוחשבת, בהשתתפות אנשים מתחומים שונים, דוגמת סייעות בגני ילדים עירוניים שידע בעיצוב גרפי יסיע לכן בעבודה בגן או אחות בבית חולים שיוצאת לפנסיה ומחפשת תחום תעסוקה חדש.
"אנחנו מתרגשים בכל יום מחדש לראות תלמידים בגיל לא צעיר שלא מוכנים להפסיד הזדמנות פז ללמוד על חשבון המדינה. להפסיד שיעורים ורוצים ללמוד", מסכמת יאמפולסקי. "כיף ללמד אותם ומרגש לראות את ההצלחות שלהם".

לפרטים נוספים על הכשרה מקצועית: 

https://www.facebook.com/biltiformali/photos/a.10150315133917084.327215.116649212083/10153243660177084/?type=3&theater