פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מפגש אקתניה שהתקיים השבוע בפלנתניה | צילום: רן אליהו איך לשלב אזרחים ותיקים בשוק העבודה? מפגש אקתניה שהתקיים השבוע בפלנתניה | צילום: רן אליהו

על שאלה זו דנו אזרחים ותיקים מנתניה, במפגש ייחודי ה"האקתניה" – בעל אוריינטציה חברתית לפיתוח מענים לשילוב אזרחים ותיקים בשוק העבודה, זאת כחלק מחודש האזרח הוותיק בנתניה 

את המפגש קיימה מינהל הרווחה בעיריית נתניה, בשיתוף משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים והמשרד לשוויון חברתי.

מפגש אקתניה שהתקיים השבוע בפלנתניה | צילום: רן אליהו

היום המיוחד של סיעור מוחות וחשיבה משותפת התקיים ביום ראשון השבוע במתחם הפלנתניה בעיר, יחד עם נציגי המגזר הפרטי, קהילה עסקית, נציגי משרד הרווחה, משרד הכלכלה והמשרד לשוויון חברתי. במהלך היום דנו המשתתפים בפיתוח מענים חדשניים שהובילו למספר פתרונות מוצעים. המשתתפים התחלקו ל-10 קבוצות עבודה ולקראת סוף היום, בתום 10 שעות חשיבה, הציגה כל קבוצה את הפתרון שלה.
במהלך היום הגיעה ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, לברך את המשתתפים והודתה להם על החשיבה המשותפת למען האזרחים הוותיקים. כמו כן העניקה ד"ר אביטל לאופר חברת מועצת העיר ודיקן הפקולטה למדעי ההתנהגות במכללת נתניה, הרצאה מעשירה. עוד נכח חבר שופטים ומכובדים נוספים. חבר השופטים בחר בקבוצה "מועצת זקני השבט" כקבוצה המנצחת.
לדברי קבוצת "מועצת זקני השבט", יש חוסר במאגר נגיש להורים לאתר סייע או סייעת אישי/ת לילדם, כך שלדבריהם, "יש ליצור מאגר של אזרחים ותיקים המתאימים ומעוניינים לבצע את התפקיד בתשלום". 
קבוצה זו, הרשימה את חבר השופטים שבחר בהם למקום הראשון. "אנשים ותיקים הם בעלי ניסיון, שעות גמישות, בעלי סבלנות, מחויבות לתפקיד ורצינות", הסבירו חברי הקבוצה הזוכה, "זוהי הזדמנות לחיבור בן דורי, והזדמנות לחדשנות שכן לא קיים מאגר כזה, המנגנונים והתקציבים קיימים ודרישות השוק קיימות, מדובר במימון מינימאלי על מנת לחבר את כל הגורמים".
הצעות הקבוצות ייבחנו ע"י הגורמים המקצועיים לבחינת יישום התכנית בעיר נתניה למען אזרחיה הוותיקים.
ראש העיר מרים פיירברג-איכר: "אני גאה על קיום היום המיוחד במסגרתו חברו חמישה גופים יחד-עיריית נתניה, ג'ויינט ישראל, משרד הרווחה, המשרד לשוויון חברתי ומכללת נתניה, לשיתוף פעולה פורה ומעשיר במטרה לפתח מענים לשילוב אזרחים ותיקים בשוק העבודה. אני מודה לכל העוסקים במלאכה".