פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אברהם בר דוד המאבק השקט של דיירי הדיור המוגן אברהם בר דוד

אברהם בר דוד, יו"ר עמותת דיירי הדיור המוגן ודייר אחוזת פולג, בראיון על מאבק שקט שעושה הרבה רעש בין בני הגיל השלישי לבעלי השליטה שיושבים בכנסת, הפריצות בחוק הקיים והשאיפה לעתיד טוב יותר

אוהב אתגרים אברהם בר דוד, יו"ר העמותה

הגיל השלישי הוא תחנה בחיים שאליה רובנו מגיעים או לפחות שואפים להגיע, אך בישראל 2018 לשרוד את הגיל השלישי היא משימה קשה עד בלתי אפשרות לביצוע עבור רבים מהם. דיור מוגן הוא אלטרנטיבה מושלמת עבור האדם המזדקן: חיי חברה, מכון כושר, רפואה וסדנאות הם רק חלק מהדברים להם זוכה הדייר במסגרת הדיור המוגן, אך העלויות של כל הטוב הזה והתנאים להם נדרשים הקשישים הם על גדר לא הגיוניים עבור אוכלוסיה זו. בשיחה עם נתניה נט מספר יו"ר עמותת דיירי הדיור המוגן, אברהם בר דוד, על המאמץ אותו הוא משקיע בלהטיב עם האוכלוסיה אליה הוא שייך, החוק שאינו מקיים את המטרה לשמה הוא חוקק והבחירה לוותר על ההתרסה וההתלהמות ולפעול דווקא במתכונת של הסברה ונועם.

מה בעצם מביא אתכם הדיירים החברים בעמותה לפעול בכנסת לשדרוג חייהם של בני הגיל השלישי?

לפני כ- 6 שנים חוקק חוק הדיור המוגן שמטרתו הייתה אחת והיא להגן על הדיירים ואת אלה המעוניינים להצטרף, אך בפועל החוק מלא בהמון פירצות אותם בעלי הבתים מחפשים לנצל כדי למקסם את הרווחים שלהם ואנחנו בעמותה מבינים את הצורך של בעלי הבתים להרוויח אבל מחפשים להילחם על הסכמים הוגנים שיאפשרוו לנו הדיירים ביטחון ושקט נפשי. בראש ובראשונה חשוב לנו לספק בטוחות לדיירים כנגד כספי הפיקדון-  "היום כדי לגור בדיור המוגן צריך למכור את הבית ולעיתים גם לקחת משכנתא" אומר בר דוד 

יש הצעות שהעברתם ונמצאים בשלב מתקדם?

כמובן, אנחנו כל הזמן עובדים על לפתור עוד ועוד בעיות, ביוני האחרון עברה בקריאה ראשונה בכנסת בטוחה הקובעת שהדירה בבית הדיור המוגן תהיה רשומה מההתחלה על שמו של הדייר כלומר אם חלילה והבעלים פשט רגל, הבעלות על הבית לא יכולה לעבור לאיש כל עוד לא הוחזר לדייר הכסף.

מה השאיפה שלכם בעמותה?

השאיפה שלנו בעמותה היא לפתור כמה שיותר בעיות עבור הדיירים המבוגרים, בעיות שפתרונן גם יאפשר לעוד אנשים להצטרף לדיור מוגן. אני רואה את הפעילות בעמותה כאתגר עבורי. כל חיי התנדבתי במקביל לעבודה השוטפת שלי וגם היום שאני בן 80 ואינני עובד, אני משקיע מכוחי וזמני לעשות הכל על מנת להטיב עד כמה שאפשר עם בני גילי. אני מאמין שצעד צעד נגיע לאן שאנחנו רוצים.