פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמונה: עמותת אור ירוק איזה ציון העניקו תושבי נתניה לתחבורה הציבורית? תמונה: עמותת אור ירוק

מתנדבי עמותת אור ירוק בדקו את יעילות התחבורה הציבורית ומה תושבי נתניה חושבים על התחבורה הציבורית בעיר

תמונה: עמותת אור ירוק

בנתניה נבדקו שלוש תחנות אוטובוס, בתחנות שנבדקו קיימת הצללה, ישנם דפי מידע ומקומות ישיבה. התחנות נמצאות במרחק 0-10 דקות מהבית.
לגבי נגישות- בכל התחנות קיימות מדבקות גדולות עם מספר התחנה. בשתיים מהתחנות אין שלטים בכתב ברייל, באחת מן התחנות לא קיימת התאמה בין כמות הקווים בשלט המידע לכמות הקווים בכתב הברייל. בכל התחנות יש מקום לכסא גלגלים.

שביעות הרצון של תושבי נתניה מהתחבורה הציבורית עמדה על 6.8 מתוך 10, מרבית הנשאלים אמרו כי האוטובוס נוהג לאחר בין 5-10 דקות, מחצית הנשאלים השיבו כי האוטובוס עמוס, מרביתם חשבו שמחיר הנסיעה גבוה מדי ומידת רמת תחושת הבטיחות בנסיעה עומדת על 7.2 מתוך 10.
עמותת אור ירוק: "התחבורה הציבורית בישראל מוזנחת כבר שנים רבות. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להשקיע לייעול התחבורה הציבורית, זה ישרת את כל האזרחים במדינה. אם תהיה בישראל תחבורה ציבורית נוחה ויעילה רבים יבחרו להעדיף אותה על פני כלי הרכב הפרטיים. תחבורה ציבורית איכותית יכולה לסייע בצמצום עומסי התנועה, לקרב את הפריפריה למרכז, להפחית את מספר כלי הרכב על הכביש ובהתאם להוביל לסיכון מופחת לתאונות ולנפגעים. לשם כך עליה להגיע במהירות מנקודה לנקודה, מבלי לאלץ את המשתמשים בה להחליף שלושה אוטובוסים בדרך ליעדם ובעלת פריסה גדולה ברחבי הארץ".