בנתניה נפגעו 443 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון, מתוכם שבעה בני אדם נהרגו

 

 

מעבר חציה מסוכן

מעבר חציה מסוכן בנתניה | תמונה: עמותת אור ירוק

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי בשנת 2018 נפגעו במעבר חציה בעיר 57 הולכי רגל. הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל ע"פ עמותת אור ירוק היא אי מתן זכות קדימה מצדם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא העניקו להולכי הרגל זכות קדימה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי רגל רבים מדי נפגעים מדי יום בתאונות במקום שאמור להיות עבורם בטוח ומוגן, מדובר במצב מטריד, במיוחד לאור העבודה שהפתרון לצמצום מספר הולכי הרגל הנפגעים במעבר חציה הוא פשוט לביצוע, אפקטיבי ואינו יקר. ברשויות המקומיות חייבים להתחשב בהולכי הרגל ולהציב פסי האטה במעברי החציה האדומים ובעיקר בסביבה בה קיים ריכוז גבוה של קשישים וילדים כמו מרפאות, בתי ספר, פארקים ובתי אבות. פס האטה מוריד את הסיכון לתאונות ב-40% במקומות בהם הוא מותקן, מדובר בהשקעה פשוטה שיכולה להיות עבור אותם הולכי רגל ההבדל שבין חיים למוות".