פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אילוסטרציה | fotolia נתניה: 768 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר אילוסטרציה | fotolia

בנתניה אירעו 768 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (גילאי 15-24) בעשור האחרון, 13 מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד

<;

אילוסטרציה | fotolia

בשנת 2018 התרחשו בנתניה 41 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר.
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2018 אירעו ברחבי הארץ כמעט 4,000 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (16-24). בשנה זו התרחשו 288 תאונות דרכים קטלניות (תאונות בהן הרוג אחד לפחות), מעל שליש מהן, 97 תאונות, היו במעורבות נהג צעיר.
מן הנתונים עוד עולה כי למעלה ממחצית מהתאונות במעורבות נהגים צעירים שאירעו בשנת 2018 אירעו בתחום העירוני – 2,570 תאונות דרכים. מבין התאונות שהתרחשו בתחום הערים והישובים 35 היו קטלניות ו-349 היו תאונות דרכים קשות.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל שנה מעורבים אלפי נהגים צעירים בתאונות דרכים, רבות מהן קטלניות. הנתונים הקשים צריכים להוביל את המדינה ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים להתייחס ולטפל באופן ממוקד במאפייניה הייחודים של אוכלוסייה זו ולדאוג להגביר את אכיפת המשטרה באמצעות תוספת של ניידות ושוטרים בעיקר בסביבת מקומות בילוי של צעירים, ובמיוחד בסופי שבוע. נהיגת צעירים מאופיינת לרוב בחוסר יכולת התמודדות עם סיטואציות שונות של נהיגה וצפייה מראש של תרחישי הסכנה שעלולים להתרחש ובשל כך הם פגיעים יותר. רבות מהתאונות של הנהגים הצעירים מתרחשות בשעות הלילה ולאחר הבילויים והטיפול באוכלוסייה צריך להיות בהתאם".