פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תערוכת אומנות "צבעים במסורת" ערב הוקרה לאומנות הקהילה האתיופית תערוכת אומנות "צבעים במסורת"

ערב הוקרה לאומנות האתיופית תתקיים ביום שני הקרוב. מטרת התערוכה היא "להוקיר את האמנות האתיופית והמסורתית לצד האמנות העכשווית" אמרה סמדר מסינג, אוצרת התערוכה 

תערוכת אומנות "צבעים במסורת"

ערב הוקרה לאומנות האתיופית יתקיים בבית הידידות ביום שני ה- 20.5.19 בשעה 18:00 במעמד ראש העיר מרים פיירברג איכר וח"כ פנינה תמנו שטה.
בערב ההוקרה בין היתר תתקיים תערוכת האומנות "צבעים במסורת", מופע סטנד אפ של האמו שמואל ברו, הרצאה של ד"ר שרון שלום, פאנל יוצרים ואוצרים, דוכני אומנות וכיבוד מסורתי.

התערוכה צבעים במסורת משלבת אמנות מסורתית עם אמנות עכשווית של אמנים יוצאי אתיופיה. האמנים האתיופים המסורתיים עסקו בחימר, רקמה ואריגה.
"בדמויות העשויות חימר מתארים את החיים באתיופיה, את הזכרונות, אהבות ותשוקות ואת המסעות וייסורי הקליטה מאתיופיה בישראל. ברקמות הססגוניות קישטו את ביתם ורקמו שמלות לבוש וצעיפים מרהיבים וצבעונים" אמרה סמדר מסינג אוצרת התערוכה והוסיפה "בתערוכה מוצגים רקמות של מפעל אלמז לאומנות אתיופית שפעל משנת 1992 עד שסגר שעריו ב 2013. התערוכה היא עוד אחת מסדרות התערוכות שאצרתי ליוצאי אתיופיה שמטרתה היא להוקיר את האמנות האתיופית והמסורתית לצד האמנות העכשווית".
עמותת אלמז היא עמותה ללא מטרות רווח המעסיקה נשים וגברים מהאוכלוסיה האתיופית ועוסקת באמנות כגון רקמה, פיסול, ציור וכדומה.