פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמונה: עמותת אור ירוק כמה רוכבים בנתניה על אופניים חשמליים בצורה מסוכנת? תמונה: עמותת אור ירוק

רבים מבני הנוער, שעתידים לצאת בקרוב לחופש הגדול, מתניידים באמצעות אופניים חשמליים, למרות שכלל אינם מכירים את חוקי התנועה שחלים עליהם. הרכיבה מבלי להכיר את החוק מעמידה בסכנה את הרוכבים ואת יתר משתמשי הדרך

במסגרת שיתוף פעולה בין עמותת אור ירוק לחברת "מגדל", יצאו לאחרונה מתנדבי עמותת אור ירוק בשיתוף חברת מגדל לבחון האם רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים בנתניה רוכבים בניגוד לחוקים שנועדו לשמור עליהם ועל סביבתם.

בנתניה נצפו 241 רוכבים, מתוכם 62 רוכבות ו-179 רוכבים. מהנתונים עלה כי 36% מהרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק, 15% מהרוכבים הרכיבו נוסע נוסף. 74% מהרוכבים לא חבשו קסדה, 85% מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ורמזורים וב-75% מהמקומות בהם נעשו תצפיות לא נצפו כלל שבילי אופניים.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכדי שהרוכבים יוכלו להישמר מפני הסכנות הכרוכות בשימוש באופניים חשמליים משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך להשקיע בתשתיות ייעודיות לרוכבים ולחייב את הרשויות המקומיות לסלול שבילי רכיבה מותאמים לרוכבים בכל רחבי הארץ. בנוסף, על מנת לצמצם את כמויות הנפגעים חייב משרד התחבורה להשקיע בהסברה הנוגעת לחוקים ולתקנות בנושא וכן לדאוג להגברת אכיפת הרכיבה לפי החוק. רק במהלך משולב וכולל נצליח למנוע תאונות ולהציל חיים".

חברת "מגדל": "בני הנוער מהווים אחת האוכלוסיות הבולטות בהיפגעות ברכיבה על אופניים חשמליים, חברת מגדל ועמותת אור ירוק חברו לטובת פרויקט כלל ארצי לשיפור רמת הבטיחות בקרב בני נוער ברכיבה על הכלים החשמליים תוך העלאת המודעות הציבורית לנושא. מטרת הפרויקט היא יצירת תרבות רכיבה בטוחה וקידום השיח העוסק בנושא. אנו רואים בהצלת חיי אדם ערך עליון ומאמינים כי הטמעת ערכי הבטיחות בקרב בני הנוער מהווה השקעה שתניב פירות למשך שנים ארוכות".