פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמונה: עמותת אור ירוק  כמה רוכבים על אופניים בנתניה בצורה מסוכנת? תמונה: עמותת אור ירוק

בני נוער רבים מעבירים את זמנם הפנוי ברכיבה על אופניים, במיוחד בחודשי הקיץ כאשר שעות האור והפנאי הן מרובות ומזג האוויר מאפשר זאת. מתצפית חדשה שביצעה עמותת אור ירוק מתברר כי רובם לא מכירים את חוקי התנועה החלים עליהם בזמן הרכיבה ובשל כך מסכנים את עצמם ואת יתר משתמשי הדרך

תמונה: עמותת אור ירוק 

לאחרונה יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק ביניהם חברי קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין בשיתוף מתנדבי תכנית פר"ח, לבחון האם רוכבי האופניים בנתניה רוכבים בצורה מסוכנת ובניגוד לחוק. המתנדבים ערכו את התצפיות בנתניה ומצאו ש- 64% מהרוכבים לא חבשו קסדה, 9% מהרוכבים רכבו על המדרכה, 6% מהרוכבים הרכיבו נוסע נוסף, 53% לא צייתו לרמזורים ולתמרורים, 9% רכבו בהיסח דעת (עם הטלפון הנייד ביד, או עם אוזניה)
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רבים בוחרים להשתמש באופניים על מנת להגיע ליעדם כיוון שזהו כלי רכב זול, ידידותי לסביבה, תורם לכושר הגופני ומתאים לשכבות גיל רבות. אך לצד היתרונות הרבים שברכיבה, מצויים הרוכבים בסכנה מאחר ואין להם שכבת הגנה ואביזרי בטיחות כמו שיש למי שנוסע במכונית ובשל כך כל פגיעה בהם עלולה להיות קטלנית. המדינה והרשויות המקומיות חייבות לדאוג להגביר את האכיפה הממוקדת שתבהיר לאותם הרוכבים שעליהם לרכוב על פי החוק וכן לדאוג להסברה נרחבת שתגיע לכלל חלקי האוכלוסייה. בנוסף צריכות הרשויות לקדם סלילת שבילי רכיבה רצופים ובטוחים עבור הרוכבים ובכך נוכל לצמצם את מספרי הנפגעים ולמנוע את הרוכב ההרוג הבא".