פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ניקיון חופים עושים סוף לאשפה וזבל בחוף ניקיון חופים

כטון אשפה וזבל נוקו מרצועת החוף של עמק חפר בריצת ניקיון חופים, בהשתתפות בכירי המועצה

ניקיון חופים

כחלק מאירועי יום ניקיון החופים הבינלאומי, התקיים מבצע ניקיון חופים גדול בחוף בית ינאי בעמק חפר. כטון אשפה וזבל נאספו ברצועת החוף על ידי תושבי העמק, ראשת המועצה ד"ר גלית שאול ובכירים נוספים, רצו כ-10 ק"מ וניקו בעצמם את החופים. במקביל לריצה בבית ינאי, יותר מ- 100 צוללנים ו- 10 חותרי סאפ, צללו כדי לנקות מאגר פסולת בחוף מכמורת. המתנדבים הוציאו יותר מ- 500 ק"ג אשפה ופלסטיק מהים התיכון.
ראשת המועצה קראה למשרד הפנים להקצות משאבים עבור תחזוקת החופים: "תושבי עמק חפר אינם צריכים לממן את ניקיון החופים המשרתים את כלל ישראל מכספי המיסים שהם משלמים למועצה במקום שיושקעו בחינוך, תרבות, רווחה ועוד. אנחנו קוראים שוב למדינה לקחת אחריות - להקצות משאבים ראויים לתחזוקת החופים, או לקחת על עצמה את ניהולם ותחזוקתם".

פעילות קהילתית - עושים סוף לאשפה וזבל בחוף

ניקיון חופים

בסיום עונת הרחצה משיקים במועצה האזורית עמק חפר קמפיין הסברה, במסגרתו נתלו שלטים בחופים תחת הכותרת "עושים סוף לאשפה בחוף", המבקשים מהרוחצים לאסוף את האשפה שלהם, לצלם ולתייג את עצמם בפייסבוק או באינסטגרם.
הקמפיין הוא חלק מלקחי העונה האחרונה, שהייתה חסרת תקדים מבחינת כמויות המבקרים מכל הארץ בחופים וכמויות האשפה שהצטברו ודרשו פינוי של עשרות טונות. המועצה הגדילה השנה את תקציב תחזוקת החופים במאות אלפי ש״ח, ופעלה באופן אינטנסיבי ויומיומי בניקוי החופים ובפעולות פיקוח. כעת, לשארית עונת הרחצה הזו ובמיוחד לקראת העונה הבאה, ירוכזו מאמצים רבים בהסברה - על מנת להביא לצמצום האשפה המושארת בחוף. במקביל, המועצה פועלת לקידום חוק עזר חדש, שיעניק לה יותר סמכויות ויאפשר לה לבצע יותר פעולות בחופים. כידוע, בעיית האשפה חמורה במיוחד בחוף בית ינאי, בעקבות החלטת משרד הפנים לאסור על גביית דמי חנייה בחוף, שהביאה לגידול עצום במבקרים ובהתאמה - בכמויות האשפה, הזולות המוקמות באזורים לא מורשים, כמו גם בסוגיות של ביטחון, עומסים בצירי התנועה ועוד.