פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
הגייזר - פסל סביבתי בנתניה נחנך הגייזר - פסל סביבתי הבנוי מ-3,000 בקבוקי פלסטיק הגייזר - פסל סביבתי בנתניה

חנוכת הפסל הסביבתי, "הגייזר", התקיימה בשבוע האחרון בירידה לחוף סירונית בנתניה

הגייזר - פסל סביבתי בנתניה

הגייזר, פרי יצירתם של האמנים מזל קוטי וחיים צור, חברים מקהילת תרבות נתניה, במימון וסיוע עיריית נתניה – מינהל תפעול-אגף איכות הסביבה והמשרד להגנת הסביבה, הוקם במטרה להעלות מודעות בקרב תושבי העיר לשמירה על משאבי הטבע, לצמצום השימוש בכלים חד פעמיים ובפלסטיק.
לאחר חודשים של פגישות ודיונים, נבחר מיקום הצבת הפסל, והאמנים החלו במלאכת בניית המיצג, אשר לבנייתו נדרשו 3000 בקבוקי פלסטיק בשימוש חוזר, שנאספו על ידי האמנים ממוקדי המחזור המוצבים בעיר.

האמנים התרגשו מאוד, ויחד עם חברת מועצת העיר הממונה על איכות הסביבה ציפי קפל ונציגי העירייה הסירו את הלוט.

"לתנועת תרבות של צעירי נתניה השפעה שהולכת ומתבססת בקהילת העיר. מזל קותי וחיים צור, מקימי הפסל, הם זקני השבט ולמזל השפעה מיוחדת על החברים והמוטיבציה שלה  מובילה השראה" אמרה חברת המועצה ציפי קפל הממונה על איכות הסביבה והוסיפה "יש כאן שיתוף פעולה מיוחד כשמנהל תיפעול ואגף גנים ונוף שילבו זרועות להפיכת המקום לתואם אווירת שמים וים. אני מעריכה מאוד את ההשקעה של מזל בעבודה עיצובית, טכנית ופיזית ואת הרצון שלה להעביר מסר לסביבה לנושא אסון השתלטות הפלסטיק על העולם וכיבושו על ידי חומר בלתי מתכלה אלא לאחר אלפי שנים".

מנהלת מחלקת חינוך סביבתי מרינה אלישע ציינה כי בחירת מיקום הצבת הפסל אינו מקרי "הפסל הסביבתי, הינו חשוב ומשמעותי, וכל מי שעובר במקום, אינו יכול להתעלם מהאמירה העירונית"