פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
עמותת עלם | צילום: רעות גיא  יחידה לטיפול התמכרויות נוער הוקמה במקום סניף 'אל סם' עמותת עלם | צילום: רעות גיא

יחידת איתן תחליף את פעילות הסניף שנסגר בנתניה ותטפל בנערים ונערות בגילאי 13-18 בנושא התמכרויות לסמים, אלכוהול, מסכים, הימורים ומין. המשנה לראש העיר והממונה על הרווחה, טלי מולנר: "היה ברור שלא נוכל להשאיר את העיר ללא מענה בתחום"

עמותת עלם | צילום: רעות גיא 

לא מעט הורים וצוותי חינוך בנתניה דאגו מאוד לגורל בני הנוער בעיר, עם סגירתו של סניף 'אל סם' בשדרות וייצמן 112. אלא שלאחרונה הוכרז על תחליף באותה הכתובת בדיוק: יחידת איתן (איתור נוער) – היחידה לטיפול בהתמכרויות נוער בתחומי סמים, אלכוהול, מסכים, הימורים ומין. היחידה – שירות חדש של מנהל הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית נתניה – מטפלת בנערים ונערות בגילאי 13-18, כאשר בתחילת הטיפול הנער עובר אבחון ולאחריו מתחיל טיפול אישי או קבוצתי. התכנית נבנית בשיתוף המשפחה במפגשים שבועיים והנערים נהנים מטיפול ומעקב אישיים. חשוב לציין כי הפנייה נעשית דרך אנשי מקצוע וגורמי חינוך שונים, אך אפשרית גם באופן עצמאי וביוזמת ההורים. מדובר בהחלטה משותפת של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, וראש מנהל הרווחה, רותי גור.

פעילות קהילתית - יחידה לטיפול התמכרויות נוער הוקמה במקום סניף 'אל סם'
"כשהמדינה סגרה את 'אל סם' היה ברור שלא נוכל להשאיר את העיר ללא מענה בתחום, ובהחלטה משותפת של מרים פיירברג-איכר ורותי גור הוחלט להקים יחידה חלופית. מדובר ביחידה חשובה מאוד ואני קוראת להורים לשתף פעולה ולפנות אלינו", אומרת המשנה לראש העיר והממונה על הרווחה, טלי מולנר. "ראש העירייה וראש מנהל הרווחה הבינו את הצורך והחשיבות שעלו מהשטח, הן מההורים והן מצוותי החינוך. למזלנו הגדול יש לנו ראש עיר שהיא עובדת סוציאלית לשעבר וכל נושא הרווחה קרוב לליבה מאז ומתמיד. היא רואה בו נושא חשוב שצריך להשקיע בו ולכן העירייה מקצה משאבים ותקציבים רבים לפתיחת יחידות ייחודיות שאין בכל רשות מקומית. הרווחה כאן עבור התושבים וביחידת איתן יתגייסו לעזור לנערים ולנערות הזקוקים לכך. לשמחתי כל הצרכים מקבלים את המענה הראוי".