פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
קורס שופטי כדורגל תלמידים מנתניה יוכשרו להיות שופטי כדורגל קורס שופטי כדורגל

נערים מנתניה יוכשרו כשופטי כדורגל וישולבו בקהילה כמנהיגי דור העתיד, במסגרת מחויבות אישית. ראש העיר מרים פיירברג-איכר  "נתניה גאה להיות החלוצה בפרויקט"

 

איגוד שופטי הכדורגל יזם תכנית בשיתוף משרד החינוך במסגרתה תלמידים בכיתה י'- י"א יעברו קורס הכשרה כשופטי כדורגל, ישמשו כמנהיגים צעירים לקידום יוזמות מקומיות והדבר ייחשב להם כחלק מתכנית להתפתחות אישית ומעורבות חברתית. 

את המהלך יזמו מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר ויו"ר איגוד שופטי הכדורגל רונית תירוש אשר כיהנה בעבר כמנכ"לית משרד החינוך וחיברה בין שני הגופים. מי שמונה לעמוד בראש הפרויקט הוא השופט הבינ"ל לשעבר, אלון יפת.

במסגרת המיזם, מחלקת הספורט בעיריית נתניה ורכזי ההתנדבות ירכזו את הנושא ויאספו בני נוער שמעוניינים להכשיר עצמם כשופטים. אלה יעברו ראיון אישי שיבחן את מידת התאמתם לפרויקט ולאחריו ישתתפו בקורס של כ-30 שעות של לימוד חוקת הכדורגל והערכים הנלווים אשר יונחה ע"י בכירי שופטי הכדורגל בישראל.

עם סיום הקורס ומבחני הכושר, יוסמכו הצעירים כשופטי כדורגל לכל דבר וישובצו לניהול משחקים באזור נתניה. במקביל לכך, המטרה המוצהרת של הפרויקט היא להכשיר את בני נוער גם כמנהיגים צעירים בקהילה שיוכלו להוביל יוזמות מקומיות, טורנירי ספורט וקידום נושאים כמו מלחמה באלימות בספורט או חינוך למניעת גזענות.

אירוע ההשקה התקיים בנתניה-במועדון הנוער העירוני "הקומה הראשונה", ביום שלישי האחרון, במעמד סגנית ומ"מ ראש העיר, עו"ד שירי חגואל-סיידון, יו"ר איגוד השופטים רונית תירוש, השופט הבינלאומי אורי פפיר, השופט הבינלאומי לירן ליאני והשופט הבינלאומי לשעבר ומנהל הפרויקט אלון יפת.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, ציינה: "נתניה גאה להיות החלוצה בפרויקט הכשרת נערים כשופטי כדורגל ולשלב זאת עם ערכי ההתנדבות והתרומה לקהילה שבפרויקט מעורבות חברתית המתקיים בבתי הספר בעיר. בנתניה אצטדיון הכדורגל מהמתקמים בארץ וגאוותנו לשלב זרועות עם איגוד שופטי הכדורגל ומשרד החינוך בתכנית החינוכית-ספורטיבית להכשרת שופטי ומנהיגי העתיד".

"הערכים עליהם מוכשרים שופטי הכדורגל ועל פיהם פועלים, מתכתבים עם מטרות חברתיות חשובות כמו מאבק באלימות או בגזענות. לצד זה אנחנו רואים לאורך השנים את המעורבות החברתית הגבוהה של שופטי כדורגל, הן בתרומה בשירות משמעותי בצה"ל והן בהשתלבות בלימודים אקדמיים המובילים למקצועות נדרשים. מתוך כך היה זה טבעי לחבר בין ההכשרה של השופטים לבין פרויקט המעורבות החברתית של משרד החינוך. בכך נעניק לבני הנוער ערכים כמו הישגיות, מקצועיות ועמידה בלחץ זמנים ואלה יתרמו חזרה לחברה בפרויקטים שיילחמו בנגע האלימות", ציינה רונית תירוש יו"ר איגוד השופטים.