פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
בית הבראה לצמחים בנתניה  נתניה - מפגש בין טבע וקהילה בית הבראה לצמחים בנתניה

גידול עצמי של פירות וירקות בגינות הקהילתיות הפזורות בנתניה, "בית הבראה" לצמחים ומגוון גינות קהילתיות-  אפשרויות ליהנות מהטבע ממש ליד הבית

בית הבראה לצמחים בנתניה 

הרעיון להקמת "בית הבראה לצמחים" היה של שמואל יומטוביאן המנהל את המרכז הפועל במסגרת הפעילות העירונית. עולם הצומח קרוב ללבו של יומטוביאן שתמיד חלם להקים פנסיון לשיקום וטיפול בצמחים. לאחר שהגשים את חלומו והפך את "בית ההבראה לצמחים" בנתניה למשגשג, הוא חולם שבכל עיר בארץ יהיה מרכז שכזה. "חשוב לי להעביר את המסר שצמחים הם כמו ילדים, חשוב לטפל בהם ולטפח אותם, עיריית נתניה משקיעה משאבים רבים בטיפוח העיר, בגינון ובצמחייה, וחשוב לי לחנך את הדור הצעיר לאהבת הטבע ועולם הצומח".

הידיעה כי עיריית נתניה הקימה "בית הבראה לצמחים" יצאה למרחוק והטלפון של יומטוביאן לא מפסיק לצלצל. "אנשים מברכים על המקום הזה, להרבה אנשים קשה לזרוק עציץ שנבל והם לא מצליחים לשקם, ועכשיו יש להם מענה. לא מזמן התקשרה אלי גברת מצפון הארץ שמגדלת צמחים בביתה וביקשה להביא אלינו לבית ההבראה צמח שנובל. עכשיו הצמח בשיקום ולאחר שישוב לפרוח, היא תחליט אם היא רוצה לקחת אותו בחזרה או להשאיר אותו לפרוח אצלנו בעיר".

ליומטוביאן מבקש מתושבי העיר: אל תזרקו צמחים לפח. "אני מאמין שצמח הוא כמו תינוק, וכך צריך להתייחס אליו. מי שיביא צמחים לבית ההבראה יחסוך בפסולת וגם ישמור על הסביבה. עיריית נתניה משקיעה רבות בטיפוח העיר ושמירה על הסביבה והקמת "בית ההבראה לצמחים" היא חלק מכך. במקום להשליך פסולת ולזהם את הסביבה, ניתן לשקם את הצמח ובמקביל לשמור על הסביבה. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לראש העיר, מרים פיירברג-איכר ולראש מנהל התפעול, ליזי אורון על התמיכה בפעילות הזו"

פעילויות במוזיאון נתניה

פעילות משותפת גם עם מוזיאון נתניה הסמוך. בחג השבועות תתקיים פעילות במוזיאון בניהולה של חווה אפל, ואחת הפעילויות המוצעות היא שזירת פרחים

גינות קהילתיות

לצד "בית ההבראה לצמחים" ברחוב מקדונלד 5 בעיר ממוקמת גינה קהילתית חדשה, שהוקמה באחרונה לרווחת תושבי מרכז העיר, המצטרפת ל-20 גינות קהילתיות הפזורות בשכונות בניהול אגף רבעים ושכונות בראשות כנרת מנטין.