עמותת אור ירוק בדקה היפגעות ילדים ובני נוער תושבי נתניה בתאונות דרכים בחופש הגדול

תאונות בנתניה

אילוסטרציה | fotolia 

בחופש הגדול נמצאים תלמידים וילדים רבים ללא מסגרות, משחקים בחוץ, מבלים בבריכה, בים, בטיולים ומשוטטים ברחובות, מצב זה הופך אותם לחשופים ופגיעים יותר לסכנות בכבישים. בסוף חודש יולי, בחופש הגדול שנה שעברה, שנת 2019, נסעה נועם גולד בת ה-14 עם חברתה ברכב פרטי בדרך מנחם בגין בגן יבנה. הרכב בו נסעה בת ה-14 התהפך לתעלה, בהתהפכות נפצעה נועם אנושות והרופאים בבית החולים נאלצו לקבוע את מותה. נועם גולד ז"ל היא אחת מ-26 ילדים ובני נוער (גילאי 0-19) שנהרגו בתאונות דרכים בחודשי החופש הגדול של שנת 2019.  11 מבין הילדים ובני הנוער שנהרגו בזמן הזה, מצאו את מותם בתחום העירוני.
בנתניה נפגעו 244 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בחופש הגדול בעשור האחרון. בחופש הגדול הקודם (שנת 2019) נפגעו בעיר 17 ילדים ונערים, זאת לעומת 13 שנפגעו בעיר בשנת 2018.
נתון קשה זה מבטא את הסכנות בדרכים אליהן חשופים אותם ילדים ונערים בחודשים שאמורים להיות עבורם המהנים ביותר בשנה.
בעשור החולף (2010-2019) נפגעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים כ-9,000 ילדים ובני נוער בחודשי החופש הגדול (יוני-אוגוסט), כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "החופש הגדול הוא תקופה שבה הילדים ובני הנוער נמצאים מחוץ למסגרות ומבלים שעות רבות מחוץ לבתיהם. בשל הנתונים הללו הם מצויים בסיכון מוגבר להיפגע בתאונות דרכים. על מנת לעזור להם לעבור את חופשת הקיץ בשלום משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ביחד עם הרשויות המקומיות חייבים להגביר את ההסברה והמודעות בנושאים הרלוונטיים לילדים כמו חצייה בטוחה של הכביש, רכיבה בטוחה על אופניים ועוד. על מנת להגביר את בטיחותם של הילדים ובני הנוער בחופש יש לשפר את התשתית הבטיחותית ולהתקין פסי האטה בסביבות בהן קיים ריכוז גבוה של ילדים, שיסייעו במיתון וריסון מהירות נסיעת כלי הרכב ובכך יוכלו לצמצם את מספר התאונות והנפגעים".