פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
גינה ציבורית ברחוב החרמון בקריית השרון "בכנות, אני מתבאסת שעברתי לגור בנתניה" גינה ציבורית ברחוב החרמון בקריית השרון

אורית כהן מקריית השרון עברה לגור בעיר לפני מספר חודשים, רק כדי לגלות שלא תוכל לישון בלילה בשל הרעש שמקימים בני הנוער בגינות הציבוריות עד השעות הקטנות. "כל לילה הוא סיוט והחופש הגדול עוד לפנינו", היא אומרת "הפתרון חייב לבוא מהעירייה". עיריית נתניה "רק בחודש האחרון נרשמו 31 דוחות בקרית השרון" 

גינה ציבורית ברחוב חרמון בקרית השרון 

רק לפני כארבעה חודשים עברה אורית כהן עם משפחתה מהרצליה לקריית השרון בנתניה, וכבר תחושה של חרטה מקננת בה. הסיבה: הרעש הבלתי נסבל, לדבריה, שמקימים בני הנוער בשכונה בגינות הציבוריות מאז החל החופש הגדול. כשלילות ללא שינה הפכו לשגרה מעיקה, קשה לראות אור בקצה המנהרה.

"בכנות, אני מתבאסת שעברתי לגור בנתניה", אומרת כהן בשיחה עם "נתניה נט". "יש בשכונה המון גינות והרבה בני נוער שביום הם בסדר גמור, אבל כשמגיע הלילה זה הופך לסיוט בהתגלמותו".

למה כוונתך?

"הנערים מתאספים, צועקים ומרעישים מעשר בלילה ועד 3-4 ולפעמים גם עד חמש לפנות בוקר. אנחנו אנשים עובדים שקמים מוקדם בבוקר לעבודה, ופשוט אי אפשר לישון בלילה". על התגובות בקרב חברי השכונה מוסיפה אורית: "הרבה אנשים, בעיקר הוותיקים, מיואשים לגמרי ומתקשרים בכל לילה למשטרה או למוקד. יש טיפול נקודתי - הם באים והחבר'ה מתפזרים, אבל חוזרים למחרת".

כהן ניסתה לפתור את הבעיה בדרכים מגוונות, ללא הועיל. תחילה שוחחה עם האחראי על השיטור, שהסביר כי אנשים מגיעים לקריאות ואף מקיימים סיורים יזומים, אך בשל גילם הצעיר של המעורבים יש לנהוג בעדינות. בהמשך פנתה לוועד השכונה, שעדכן שמגיעות אליו פניות רבות בנושא וישנה מודעות לחומרת הבעיה, אבל פתרונות אין.

"הפתרון שהציעו להם הוא לגייס הורים נוספים לסיירת הורים בלילות, אבל הרבה זעמו על כך, כי יש לנו מרכיב של שמירה בתשלום הארנונה, אז על מי שומרים פה בדיוק? זה באמת נורא מעצבן ואני מוכנה להתנדב פעם בחודש אם צריך, אבל התחושה שהעירייה לא מציעה שום פתרון מטעמה ולא דרך לאכוף את הנושא בצורה מסודרת. הרי ברור שחייב להיות פתרון רחב מהעירייה ולא מהמשטרה. גרתי בהרצליה במשך 15 שנה ומעולם לא נתקלתי בדבר כזה. בסופו של דבר התושבים מקטרים ומיואשים, התחושה מכיוון העירייה היא של אוזלת יד וכל זה כאשר החופש הגדול עוד לפנינו".

תגובת עיריית נתניה

ברחבי העיר, לרבות בשכונות, בגינות הציבוריות ובספורטקים, מתבצעת אכיפה יזומה באופן שוטף וכן הגעה למקומות ע"פ קריאות המוקד העירוני הזמין 24/7 בגין הקמות רעש/הפרות סדר/שהייה בגן מעבר לשעות המותרות.

האכיפה מוגברת בחודשי הקיץ, כאשר רק בחודש האחרון נרשמו 31 דוחות בקרית השרון.