פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ארכיון | צילום: מד"א  38 ילדים נפגעו בתאונות דרכים בנתניה בשנת 2019 ארכיון | צילום: מד"א 

עמותת אור ירוק בדקה כמה ילדים נפגעו בתאונות דרכים בנתניה בעשור האחרון

ארכיון | צילום: מד"א 

מנתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון נפגעו בנתניה 475 ילדים (0-14), מתוכם 27 נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 נפגעו בעיר 38 ילדים בתאונות דרכים. 

מנתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עוד עולה, כי בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים בירושלים מעל אלפיים ילדים, יותר מכפול מאשר בתל אביב-יפו שבתחומיה נפגעו 852 ילדים בתאונות. העיר השלישית במספר הנפגעים בעשור החולף היא חיפה שבתחומיה נפגעו 832 ילדים בעשר השנים האחרונות. נתניה נמצאת במקום השביעי.

באופן קבוע, שיעור הילדים שנהרגים בתאונות דרכים בישראל הוא מהגבוהים מבין מדינות ה-OECD. בהשוואת הנתונים הבין לאומית האחרונה אף נמצא כי ישראל נמצאת במקום הראשון בשיעור הילדים הרוגים מתאונות דרכים מבין מדינות ה-OECD.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הילדים שלנו הם הדבר הכי יקר לנו. אנחנו חייבים לעשות הכול כדי לשמור על החיים שלהם ולכן באותם מקומות שבהם יש ריכוז גבוה של ילדים חייבים לרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות חייבים להתקין פסי האטה בסביבת בתי ספר וגנים ציבוריים כדי לצמצם את הסיכון של הילדים להיפגע בתאונות דרכים. ילדים תמיד יתנהגו כמו ילדים ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להפסיק להאשים אותם בהיפגעות בתאונות דרכים ולשפר את התשתיות כך שגם אם הילד טעה והתפרץ לכביש ניתן יהיה להציל אותו כאשר הרכב נוסע במהירות נמוכה".