פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: עיריית נתניה פרויקט עירוני חדש לרווחת האזרחים הוותיקים צילום: עיריית נתניה

עובדי עיריית נתניה מתנדבים בפרויקט "אמץ חבר לחיים" במסגרתו מאמצים המתנדבים אזרחים ותיקים ושומרים עמם על קשר חברי ומשמעותי המסייע להם רבות בשגרה, ובמיוחד בתקופת הקורונה 

צילום: עיריית נתניה 

בשבוע האחרון זכו אזרחים ותיקים מנתניה לשיחות טלפון ומפגשים עם אנשים שלא הכירו לפני כן. מדובר בפרויקט שהחלה עיריית נתניה באמצעות מינהל הרווחה והשירותים החברתיים, מנהלת פרויקטים בעירייה, ספיר חן ומוטי דוק מתכנית "מגן זהב" במינהל הרווחה, במסגרתו נבחרו בקפידה עובדי עירייה המתאימים להתנדבות עם האוכלוסייה המבוגרת וזאת במטרה לקיים קשר רציף, איכותי ומשמעותי של כל אחד מן העובדים עם האזרחים הוותיקים. כל עובד עירייה אימץ אזרח ותיק או אזרחית ותיקה והקשר החברי החדש החל בשבוע האחרון לאחר הכשרה ייעודית – מקצועית שהתקיימה בנושא בעידודם של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר ומנכ"ל העירייה, יורם כהן, שהגיע להודות אישית למתנדבים ובירך על היוזמה.

מתוך עובדי העירייה, נבחרו כמאתיים עובדים בקפידה ולאחר שיחות רקע ותיאום מול האזרחים הוותיקים החל הקשר. "בתקופה האחרונה הרגשתי צורך לתת מעצמי לאזרחים הוותיקים שנפגעו מאוד ממגיפת הקורונה. רבים מהם חשים בדידות, עצב ונמנעים מיציאה מהבית ומפעילויות השגרתיות אליהם הורגלו", סיפרה אחת ממשתתפות הפרויקט. "כשהתקשרתי לחבר החדש שאימצתי, הוא כל כך שמח לשמוע ממני, סיפר לי על עצמו, על משפחתו ואפילו שאל מתי ניפגש. הרגשתי שהוא היה זקוק ליחס, השתוקק לספר ולשתף, זה מרחיב את הלב".